0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle vilja ställa ett par frågor om varmvattnet från min Nibe. Jag har svårt att förlika mig med att tempen på dusch-/badvatten är så låg... 1) Kan man ställa in pumpen så att den enbart (i princip) tillåter elpatronen för att gå in med tillskott för att göra varmvatten? Jag har knåpat lite med gradminuter så att tillskottet förhoppningsvis inte kopplas in innan det verkligen behövs men det vill jag ju bara ska gälla för uppvärmningen.
2) Kan man få tillfälligt tillskott i kortare perioder än 24h? Det verkar så onödigt att trycka på extra vamvatten för en dusch eller ett bad och sedan ligga på 60 grader och elpatron i 23 timmar till.
3) Hur har ni andra ordnat ert varmvattenbehov? Måste jag komplettera med extern varmvattenberedare för att genom volymen få upp temperaturen?
2) Kan man få tillfälligt tillskott i kortare perioder än 24h? Det verkar så onödigt att trycka på extra vamvatten för en dusch eller ett bad och sedan ligga på 60 grader och elpatron i 23 timmar till.Tryck en gång till på knappen då du duschat/badat färdigt!Bra info. detta har jag funderat på, om man inte trycker en gång till så är den aktiv i 24h. undrar när den behöver vara aktiv ett dygn?. tryck på tryck av, tack igen