0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tänker inte lägga mig debatten men eftersom vård och Norrland figurerar tänkte jag att en länk till den här artikelserien kunde intressera någrahttp://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=354198
Denne skribent beskriver framförallt en verklighet som jag inte känner igen. Om jag talar för egen del så beror avfolkningen på att resurserna i min stad förs bort. Det vi betalar i landstings skatt hamnar i andra städer och dom 7 miljarder som stadens största arbetsgivare tjänar på att gräva under mitt hus hamnar defenitivt inte här. Om bolaget skattat i min stad genom förra århundradet så skulle den blomstra ännu mer än vad den gör nu. Ang budgeten så kan jag inte förstå tankegången om att sänka avgiften för sjuka. Vill man ha sjuka människor på jobbet ?
Vad vissa nissar inte begriper är att om man svartar på sin fritid har det inte med pension mm att göra.Vad annars göra.Peta ludd i naveln.Har du ett kneg dvs anställd och svartar på fritiden,typ hjälper någon att måla huset mm så har det inte ett j.vla dugg med att skälpa vårat avlånga land.Moderaterna har legaliserat detta. studs