0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja jag kan då inte klaga, vår familj får en hel del mer pengar att röra oss med. Men fy fan för att vara arbetslös, deltidsstämplande eller sjukskriven, dom kommer att få ett helvete framöver. Måste erkänna att jag känner en stor lättnad att inte behöva delta i den cirkus som kommer att uppstå, kring jobb å ersättningar.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 20 september 2007, 11:19:58Ja jag kan då inte klaga, vår familj får en hel del mer pengar att röra oss med. Men fy fan för att vara arbetslös, deltidsstämplande eller sjukskriven, dom kommer att få ett helvete framöver. Måste erkänna att jag känner en stor lättnad att inte behöva delta i den cirkus som kommer att uppstå, kring jobb å ersättningar.mvh humlan.Tja, en annan tung grej är väl att man måste söka nytt jobb över hela landet från dag 1... Inte kul att ha familj och villa i t.ex sundsvall ifall man blir utan jobb.. Storstadspolitik...
Citat från: D_Sundsvall skrivet 20 september 2007, 11:36:13Citat från: humlan57 skrivet 20 september 2007, 11:19:58Ja jag kan då inte klaga, vår familj får en hel del mer pengar att röra oss med. Men fy fan för att vara arbetslös, deltidsstämplande eller sjukskriven, dom kommer att få ett helvete framöver. Måste erkänna att jag känner en stor lättnad att inte behöva delta i den cirkus som kommer att uppstå, kring jobb å ersättningar.mvh humlan.Tja, en annan tung grej är väl att man måste söka nytt jobb över hela landet från dag 1... Inte kul att ha familj och villa i t.ex sundsvall ifall man blir utan jobb.. Storstadspolitik...Rena vansinnet, bara nån som aldrig varit arbetslös å ingen egen familj, kan komma på nåt sånt... Dom sköter ju Sverige, som om landet skulle vara urfattigt.... mvh humlan.
Det finns väl många som veckopendlar?Det är väl en lösning som fungerar under en tid tills man endera hittat nåt hemikring eller bestämt sig för att flytta?Det kan ju inte gå att i evighet ha en massa långtidsarbetslösa på ställen där det inte finns några jobb.
Citat från: tipo874 skrivet 20 september 2007, 17:35:48Det finns väl många som veckopendlar?Det är väl en lösning som fungerar under en tid tills man endera hittat nåt hemikring eller bestämt sig för att flytta?Det kan ju inte gå att i evighet ha en massa långtidsarbetslösa på ställen där det inte finns några jobb.Nej, det gör det inte, men kom igen nu för f-n !! Det handlar om att du MÅSTE söka ALLA jobb över hela landet från dag ett.. Veckopendla... hårda bud för småbarnsfamiljer kan jag säga !! Undrar hur många som separerar av denna anledning.. Det sliter hårt på en familj ifall det är en som skall ta hand om allt hemma medans den andre jobbar på annan ort under veckorna..Jag vet detta eftersom min sambo är i sthlm på veckorna sedan snart ett år tillbaka...
Citat från: D_Sundsvall skrivet 20 september 2007, 17:49:09Citat från: tipo874 skrivet 20 september 2007, 17:35:48Det finns väl många som veckopendlar?Det är väl en lösning som fungerar under en tid tills man endera hittat nåt hemikring eller bestämt sig för att flytta?Det kan ju inte gå att i evighet ha en massa långtidsarbetslösa på ställen där det inte finns några jobb.Nej, det gör det inte, men kom igen nu för f-n !! Det handlar om att du MÅSTE söka ALLA jobb över hela landet från dag ett.. Veckopendla... hårda bud för småbarnsfamiljer kan jag säga !! Undrar hur många som separerar av denna anledning.. Det sliter hårt på en familj ifall det är en som skall ta hand om allt hemma medans den andre jobbar på annan ort under veckorna..Jag vet detta eftersom min sambo är i sthlm på veckorna sedan snart ett år tillbaka...Jag skulle i stället betona söka, det är väl inte samma sak som att flytta dag ett?Visst är det tufft att bli av bli av med jobbet, men jag vidhåller att om det inte finns jobb där man bor får man tänka över sin situation. Jag är inte intresserad av att via skattsedeln försörja arbetsföra människor som går arbetslösa år ut och år in.Du kanske skulle fundera på att flytta efter till Stockholmstrakten?
Citat från: tipo874 skrivet 20 september 2007, 19:55:55Citat från: D_Sundsvall skrivet 20 september 2007, 17:49:09Citat från: tipo874 skrivet 20 september 2007, 17:35:48Det finns väl många som veckopendlar?Det är väl en lösning som fungerar under en tid tills man endera hittat nåt hemikring eller bestämt sig för att flytta?Det kan ju inte gå att i evighet ha en massa långtidsarbetslösa på ställen där det inte finns några jobb.Nej, det gör det inte, men kom igen nu för f-n !! Det handlar om att du MÅSTE söka ALLA jobb över hela landet från dag ett.. Veckopendla... hårda bud för småbarnsfamiljer kan jag säga !! Undrar hur många som separerar av denna anledning.. Det sliter hårt på en familj ifall det är en som skall ta hand om allt hemma medans den andre jobbar på annan ort under veckorna..Jag vet detta eftersom min sambo är i sthlm på veckorna sedan snart ett år tillbaka...Jag skulle i stället betona söka, det är väl inte samma sak som att flytta dag ett?Visst är det tufft att bli av bli av med jobbet, men jag vidhåller att om det inte finns jobb där man bor får man tänka över sin situation. Jag är inte intresserad av att via skattsedeln försörja arbetsföra människor som går arbetslösa år ut och år in.Du kanske skulle fundera på att flytta efter till Stockholmstrakten?Så Du skulle acceptera att flytta, bara för att nån säger att Du måste göra det? Inte för att det behöver vara så, bara för att nån tycker att Du ska göra det? Nä, tänkte väl det, men det är precis vad många blir tvungna till. Förstår inte att man kan lida sån brist på empati, att lite pengar går före allt annat... Påstå nu inte att det är en helt annan sak det jag skriver, för hur sättet Du blir tvingad att flytta på, förändrar inte på nåt vis hur illa människor känner sig behandlade. Nää flytta jobben till ställen där folk vill bo, det är det enda rätta. Tycker kineserna att centrum i Europa ligger i Kalmar, så nog sjutton kan Vi i Sverige förlägga många jobb, på andra ställen än kring å i Stockholm... Förresten är det enda som behövs, lite förändringar i beskattningen på platser där jobben saknas, så kommer företagen att etablera sig i över hela Sverige..., men då börjar väl 08-orna att tjura som vanligt...mvh humlan.