0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller med Tipo. Alla människor har förstås full rätt att bo var dom vill, men som frisk och arbetsför har du däremot inte rätt att bli försörjd i all oändlighet av andra. Stats - och A-kassor är gemensamma spargrisar som inte överlever om fler och fler människor tar ut mer än dom stoppar in. Ni som klagar över arbetsbrist får väl skapa egna arbetstillfällen. Kanske bli egen entreprenör och snickra soffor till alla soffliggare, låter som det skulle sälja bra
Du Tipo, jag garanterar att Du inte skulle flytta, om inte jobbet var nåt Du ville ha, en halvtids tjänst som Bingo-utropare t.ex å 6000 sek/månaden. Inte alls nån omöjlighet att tvinga iväg nån på det..., jobb som jobb. Å självklart ska man flytta de statliga verken från Stockholm, eller tror Du att folk är dummare eller mindre kompetenta på andra ställen i Sverige? Staten är till för att serva å tjäna alla medborgare, inte tvärtom. Därför är det självklart att statliga jobb ska förläggas på platser där jobb saknas... Stockholm klarar sig bra utan dom statliga verken, därmot skulle dom vara till stor nytta på andra platser, som berövts på sina arbetstillfällen. Sverige är ett rikt land, med massor av möjligheter, å dom ska Vi inte slarva bort, bara för att det koster lite pengar att utveckla. Nä utveckla hela Sverige, å låt folk bo där dom trivs, det har Vi råd med, men absolut inte tvärrtom...mvh humlan.
Richard hänvisade ju politiska diskussioner hit http://www.diskussionsforum.se/forum/index.php för ett tag sedan, gäller det inte längre?Sådana här diskussioner leder ju aldrig ngn vart tyvärr, var och en har sin uppfattning och påverkas knappt mer än att man blir förbannad på varandra.
Jag tjänar själv på dessa förändringar men jag gillar det ändå inte, en dag sitter jag själv där med Parkinson eller blir arbetslös i en kraftig lågkonjunktur. Jag betalar gärna lite mer i skatt när jag har hyfsad lön för att hjälpa dem som inte har det och för att få en tryggare framtid vid ev sjukdom/arbetslöshet.
Citat från: Mike skrivet 20 september 2007, 23:39:51Jag tjänar själv på dessa förändringar men jag gillar det ändå inte, en dag sitter jag själv där med Parkinson eller blir arbetslös i en kraftig lågkonjunktur. Jag betalar gärna lite mer i skatt när jag har hyfsad lön för att hjälpa dem som inte har det och för att få en tryggare framtid vid ev sjukdom/arbetslöshet.Delar din uppfattning, Mike...!HälsningarMicra
Kommentar till Tipo ang. försvaret:Jag antar att det var rätt att lägga ned flygflottiljen i Östersund och behålla den i Uppsala, eller ? För DET beslutet har naturligtvis inte arbetsmarknadspolitisk bakgrund..
Citat från: D_Sundsvall skrivet 21 september 2007, 07:53:02Kommentar till Tipo ang. försvaret:Jag antar att det var rätt att lägga ned flygflottiljen i Östersund och behålla den i Uppsala, eller ? För DET beslutet har naturligtvis inte arbetsmarknadspolitisk bakgrund.. Jaha, och vilken flygflottilj anser du att finns kvar i Uppsala? F16 lades ju ner i samband med senaste bunten av nedläggningar 2003, vilket var två år innan flottiljen på Frösön lades ned, och det var också på grund av svaga vänsterpolitiker som tog större hänsyn till högröstade kommunpolitiker i orter som riskerade förbandsnedläggningar än till behovet av militärt försvar. Flygförsvaret av Mälardalen sköts nu från F7 i Såtenäs, och det är smart anser du?Det enda som finns kvar i Uppsala är luftstridsskolan, och de har ingen insatsberedskap vad jag vet.
Sluta käfta om vad man skall vara med att betala.Samhället är uppbyggt på att alla skall vara med och betala.Oavsett vad det är man betalar till.Punkt slut.Eller hur.