0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har bytt till varmvatten, inspirerad av denna tråd.Har en FMM, bara nåt år gammal blandare.Bara att skruva bort "ratten" och vrida käglan max åt höger i stället för vänster, och vips så matas disken med VP-varmt vatten istället.Men det finns väl som sagt inga mängder av kWh att spara på detta, men många bäckar små...
Citat från: nic2 skrivet 24 september 2007, 20:25:58Jag har bytt till varmvatten, inspirerad av denna tråd.Har en FMM, bara nåt år gammal blandare.Bara att skruva bort "ratten" och vrida käglan max åt höger i stället för vänster, och vips så matas disken med VP-varmt vatten istället.Men det finns väl som sagt inga mängder av kWh att spara på detta, men många bäckar små...Hej Nic2! Nej det finns inget att spara på att du kopplar om diskmaskinen till varmvattnet, (under förutsättning att tvättmaskinens element funkar) utan det är väl bara förlust om jag förstår det hela rätt. Det är ju mer ekonomiskt att diskmaskinen själv värmer upp vattnet till tvättsteget, och att du sköljer i kallt vatten istället för att du släpper in varmvatten till både tvättsteg och sköljsteg, dessutom blir disken snyggare med kallvatten till sköljstegen, eftersom du slipper fläckar och ränder som det blir efter sköljning i varmvatten.Mvh Raffen.