0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När timerlampan blinkar visar den uppstartsekvens/avfrostning./Bosse
Blinkar timer lampan är det något som strular. Maskinen skall vara i läge on vid felsökning.När du har tryckt in check knappen i ca 5 sekunder kommer displayen på fjärren visa tex H00, stega upp med piltangenterna för timer, det kommer då stå H11, H12 osv. när det piper 4 gånger eller mer noterar du felkoden och tar kontakt med din leverantör.vid uppstart och avfrostning så är det powerlampan som blinkar.mvhTS
Min pump tar inte emot kommandon från fjärrkontrollen när TIMER- lampan blinkar.Men om jag slår av nätspänningen i cirka 30sek, så går den att starta igen som vanligt. Skall prova med kortare tid, så får jag se om felkoder ligger kvar.
Citat från: larryd skrivet 18 september 2007, 12:50:50Min pump tar inte emot kommandon från fjärrkontrollen när TIMER- lampan blinkar.Men om jag slår av nätspänningen i cirka 30sek, så går den att starta igen som vanligt. Skall prova med kortare tid, så får jag se om felkoder ligger kvar.Du skall trycka in check och hålla den intryckt tills du får två streck i displayen då stegar du med en av de blå pilarna på timerinställningen tills det piper tre-fyra gånger den felkod som piper talar om vilket fel det kan tänkas vara.Inga andra knappar skall fungera, du kanske inte håller den intryckt tillräckligt länge.