0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Eco-Air är den neda jag kan utala mig om den byggs i Ljungby.........copeland scroll har den ..........det tror jag inte kina pumparna har......och humlan dom svenska märkena är KONSTRUERADE för våran kyla ........det är inga ombyggda ac......
Jag kan då rakt inte begripa vad som skulle kunna skilja en svensk från en kinesisk pump, om den är tillverkad med samma delar å efter samma specar
CiteraJag kan då rakt inte begripa vad som skulle kunna skilja en svensk från en kinesisk pump, om den är tillverkad med samma delar å efter samma specar Lågavlönade outbildade analfabeter inkvarterade i jättekomlex liknande logement, som jobbar 12 timmar/dag 6 dagar i veckan.I vissa fall undermålig råvarukvalitet.Ger det dig en hint om vad som skulle kunna påverka slutresultatet?Kanske är jag bara fördomsfull och lättlurad (av alla de nyhetsreportage som visar på det jag beskriver ovan) men jag tror nog att det i vissa fall kan påverka slutprodukten. OBS! Jag säger inte att man inte kan köpa bra kvalitet från Kina, jag vill bara peka på att din generalisering om att det "inte är någon skillnad" med full säkerhet inte gäller allt som översköljer oss från Kina.
Fabrikerna är säkert inte lowtech, men hur bra arbetare får du om du anställer helt outbildad arbetskraft, hur blir kvaliten?Jag tror i alla fall att det kan finnas problem, även om jag inte påstår att allt från Kina är skräp, inte alls.
Japp det stämmer som du säger humlan, du får skit när du beställer det & tvärtom, mensom du ser på trådens namn så efterfrågas det hela tiden billigare pumpar......en sak jag vill tilägga i detta är dom svenska märkenas erfarenhet ctc tex ´hade jäääätteproblem med sina elpannor på 80 taletdom sprack helt enkelt, dom var rostfri men sprack helt enkelt, berodde på vattenkvaliten framförallt i södra delen av landet.....har den som skickar sin ritning till kina den erfarenheten?Sen en annan sak garanti....vem kan stå för den som liten importör? ett exempel är den som skriver tidigare i tråden om sina kinapumpar, han kan inte visa upp nån alls för dom är slutsålda, vad händer då om en redan såld rasar?
Citat från: Rickard skrivet 20 oktober 2007, 13:25:10Fabrikerna är säkert inte lowtech, men hur bra arbetare får du om du anställer helt outbildad arbetskraft, hur blir kvaliten?Jag tror i alla fall att det kan finnas problem, även om jag inte påstår att allt från Kina är skräp, inte alls.En sak vet jag helt säkert att skillnaden på hur många luft/luft som krånglar efter första året till luft/vatten som krånglar är gigantisk....... studs
OK, då har vi talat runt varann, jag trodde du menade att allt var lika bra oavsett var det tillverkades.