0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Till Humlan.Finns det något alls från Kina som ens påminner om CTC, Nibe ellet IVT till salu via (kina)importörer i Sverige?(i så fall är det en nyhet för mig)
En annan sak...Kommer Greven1 att ha med sig lite grejor till Nordmaling i helgen, så att man får klämma lite?
Humlan blandar in L/L. Där tror jag skillnaderna är små eller inga. Min Fujiair i lillstugan på landet har visserligen litet dålig passning, men är rejäl, med plastpackningar under varje skruv i utedelens svep, kvävefylld inne del mm för 2200 + moms.Men tråden handlar om L/V! Då tror jag de extra pengar jag lagt på min ecoair är välanvända. 100kg, "lastbilskyl", inget tråg, 6+4 års försäkring, rostfritt stål i chassiet mm.
Citat från: Rickard skrivet 19 oktober 2007, 21:25:10Till Humlan.Finns det något alls från Kina som ens påminner om CTC, Nibe ellet IVT till salu via (kina)importörer i Sverige?(i så fall är det en nyhet för mig)Om jag inte minns fel, så har jag för mig att jag sett nåt som stark påminner om IVT, inte i Sverige, utan på nån utländsk sida....(minns inte om det var från Kina) Men vem tillverkar då innehållet i dom Du nämner, å vart har dom delarna testats fram, å vilket företag har gjort det? För det kan ju inte vara nåt hop-plock av redan befintliga å massproducerade produkter då... Fast jag misstänker förstås att det mesta är saker som inte är ett dugg framtagna för Nordiskt klimat utan mer en del nödvändiga anpassningar, som skulle kunna göras vart som helst. Men antagligen är marknaden för L/V pumpar ännu för liten, därför ser Vi fortfarande mest L/L pumpar från Kina/Asien, även om det finns...Så fortsätt gärna å rota efter ursprunget till de märken Du nämner, så kanske Vi kan få fram några avgörande skillnader. Det vore ju otroligt bra, om Vi i Sverige skulle kunna visa upp en helt igenom svensktillverkad å utvecklad pump mvh humlan.