0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej det här e lite ur spår men jag testar ändå skulle man kunna bygga ett golv på detta sättet golvet kommer att hänga löst ovan på en betong platta å enbart stöttas under i från med några stålbitar eller balkskor som står på plattan dvs jag kommer att ha en luft spalt mellan golvåsarna å plattan på ca 5 cm å inget trä står på plattan mest pga att slippa risken med att det sugs upp fukt i trävirket från plattan har markskiva som bär upp isoleringen i stället för trävirke/träskiva.då det förmodligen kommer att isolera bättre än en playwood bit tror ni det funkar
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 12 september 2007, 22:04:15hej det här e lite ur spår men jag testar ändå skulle man kunna bygga ett golv på detta sättet golvet kommer att hänga löst ovan på en betong platta å enbart stöttas under i från med några stålbitar eller balkskor som står på plattan dvs jag kommer att ha en luft spalt mellan golvåsarna å plattan på ca 5 cm å inget trä står på plattan mest pga att slippa risken med att det sugs upp fukt i trävirket från plattan har markskiva som bär upp isoleringen i stället för trävirke/träskiva.då det förmodligen kommer att isolera bättre än en playwood bit tror ni det funkar Hej!Tänker du lägga plyfa mot plattan ?Jag har uppreglat golv på souterängplan från -70 talet där åsarna punktvis ligger mot plattan ( träkilar ). Vi skall göra om golvet i ett rum och då har vi kikat på två varianter.Ena varianten är Nivellgolv ( det som professor kalkyl tipsade om ), den andra varianten är platonmatta på plattan och sedan isolering och golvåsar ovanpå detta. Man skall då välja någon speciell platonmatta som tål trycket från åsarna.Fungerar markisolering på samma sätt som platon ?
Citat från: D_Sundsvall skrivet 12 september 2007, 22:27:12Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 12 september 2007, 22:04:15hej det här e lite ur spår men jag testar ändå skulle man kunna bygga ett golv på detta sättet golvet kommer att hänga löst ovan på en betong platta å enbart stöttas under i från med några stålbitar eller balkskor som står på plattan dvs jag kommer att ha en luft spalt mellan golvåsarna å plattan på ca 5 cm å inget trä står på plattan mest pga att slippa risken med att det sugs upp fukt i trävirket från plattan har markskiva som bär upp isoleringen i stället för trävirke/träskiva.då det förmodligen kommer att isolera bättre än en playwood bit tror ni det funkar Hej!Tänker du lägga plyfa mot plattan ?Jag har uppreglat golv på souterängplan från -70 talet där åsarna punktvis ligger mot plattan ( träkilar ). Vi skall göra om golvet i ett rum och då har vi kikat på två varianter.Ena varianten är Nivellgolv ( det som professor kalkyl tipsade om ), den andra varianten är platonmatta på plattan och sedan isolering och golvåsar ovanpå detta. Man skall då välja någon speciell platonmatta som tål trycket från åsarna.Fungerar markisolering på samma sätt som platon ?hej formplyfan e bara där för att hålla upp isoleringen ...inte för att ge nått stöd ner mot plattandet som ska stå på plattan ska va i galvat stål alt rostfritt stål... typ nått sånt här