Hej Ts-f, jag plockade bort luckymans inlägg då han på kort tid "förtalat" Panasonic 2 gånger, därför ser ditt inlägg lite malplacerat ut, men jag håller i sak med dig, väljer man en värmepump från en väletablerad leverantör/tillverkare så är chansen stor att eventuella brister åtgärdas som sig bör.
När det gäller tysta värmepumpar ser väl Mitshubishi ut att ligga i framkant just nu när det gäller både tystheten och verkningsgraden, hur de ligger till prismässigt vet jag inte riktigt, men så vitt jag förstått kostar de inte mer än andra kända märken.
Behöver du en pump med hög uteffekt (>6 kW) så finns det nog andra som är intressantare, t.ex. Fujitsu eller Toshiba.
När det gäller tips om bra/billiga leverantörer är detta inte rätt forum, jag tillåter inte den typen av tips då det finns allt för många med intressen i branschen för att den typen av inlägg skulle bli sakliga och objektiva.
Läs i stället på i forumet om de olika värmepumparna och bestäm dig för vad du vill ha, sök sedan priser på nätet eller via
www.energioffert.se och välj sedan den leverantör som inger mest förtroende och ett skapligt pris på det du vill ha.
Det är i alla fall mitt råd.