0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja som ni ser själva så har vi sjukt mycket beslutsångest o alla säger olika saker så jag hoppas här finns några vänliga själar som kan ge oss lite bra tips på hur ni hade valt.Vi ska bygga Skogås med Götenehus som är ett 1plans hus och kommer bli lite större än normalt ca 162kvm och en del extra fönster och även en stor del med ryggåstak så det lär behövas bra värme:-) jag skulle även vilja ha golvvärme i garaget men detta är inget krav utan mer önskeml om det e möjligt att få vettig riftkostnad för detta.Jag skulle även vilja ha svalt på sommaren, detta är ju möjligt att få via bergvärme men jag vet inte om något av dom andra systemen kan ge kyla eller är alternativet i så fall en ACJordvärme tror jag blir svårt eftersom huset liger på ett berg och vi kommer förmodlien få knacka för att lägga grunden till huset..Så kan man få lte tips på vad ni som är hemma i ämnet hade valt
Daikin Altherma (luft/vattenvärmepump) kan ge kyla på sommaren om den ansluts till en fläktkonvektor.
Vad är skillnaden på att använda den eller välja en CZ och köpa en AC o sätta i väggen?