Hej allihop
Jag har fastnat för super scrollen HE9DKE och börjat ringa runt för prisuppgifter.
Nu vill jag gärna kolla med er så jag inte betalar på tok för mycket !
Jag har ringt runt till i stort sett alla firmor inom rimligt avstånd och fått priser mellan 22500kr och 24000kr.
Priserna gäller kompl installation exkl el. (de som installerar för 24000 ingår el om det finns eluttag inom ca 5m). Priserna har jag fått utan att de har varit på plats och tittat, så jag antar att de tar höjd för om det skulle bli en svår installation !?
Jag ska nu köra ett andra varv med firmorna och behöver förbereda mig med bra argument för att få ner priset.
Kan ni hjälpa mig med argument??
Jag har nu (tror jag!) bestämt mig för en placering som skulle bli den enklast möjliga i installations synpunkt, dvs innedel och utedel sitter på var sin sida väggen (mexitegel). Alltså minimalt med rörlängd. Eller har jag fel?
Priserna som jag har fått har inkluderat max 5m rör. Om jag nu får kort rörlängd, borde jag kunna använda det som argument för ett bättre pris? Och hur mycket kostnad ligger i rörlängd med vätska? När jag har frågat vad det kostar att ha längre rörlängd har jag fått priser mellan 250-1000kr / m.
Vad tycker ni är rimligt att betala?
Tack på förhand!
mvh LJ