0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
just därför ska man ställa upp dom högt på taket,bygger man en ställning under fångarna som är ca 70-80cm hög bör ju snön rasa ner mellan hållarna i stället för att slita ner allt från taket....
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 01 september 2007, 11:32:21just därför ska man ställa upp dom högt på taket,bygger man en ställning under fångarna som är ca 70-80cm hög bör ju snön rasa ner mellan hållarna i stället för att slita ner allt från taket....Hej Dr Chun-LanFinns det inga gränser på hur man kan förstöra utseendet på ett hus?MVH // Rolle
Citat från: ROLPeR skrivet 01 september 2007, 11:55:19Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 01 september 2007, 11:32:21just därför ska man ställa upp dom högt på taket,bygger man en ställning under fångarna som är ca 70-80cm hög bör ju snön rasa ner mellan hållarna i stället för att slita ner allt från taket....Hej Dr Chun-LanFinns det inga gränser på hur man kan förstöra utseendet på ett hus?MVH // RolleDärför jag la upp en ny länk
har du en ventil och stänger det skuggade systemet eller är värmeförlusten så låg i vacumrör att du kan köra rakt igenom utan att tappa värme ifrån systemdelen som ligger i sol ?jag har idag 12 m2 plana solfångare och funderaera på att lägga vakumfångare i serie efter dessa för att öka stagnationstemp eftersom jag inte har kokningsproblem då jag dumpar överskottet i bergvämehålet
Mycket intressant läsning.Jag läste i tidigare inlägg här: shuntstyrning ?, är inte shunt en väl lågsamt styrning om man vill slippa kallvatten i acktanken (pga skugga i solpanelen), är inte en elektromagnetisk ventil bättre i detta sammanhang, typ en som då switchar blixsnabbt där sensor både på panel och direkt före acktank avgör var returen ska hamna i systemet.