0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Alla igen....September månad:Total förbrukning 1345 kw/hBeräknad 1914 kw/hBesparing 30% på hela elräkningen Detta verkar lovande - september 2007 har varit mycket kallare än 2006 här i västernorrland Mer kommer - men detta känns väl ok ?HälsningarMats
Menade såklart oktober... =)Låter väldigt lite din förbrukning ?Vad hade du för pumpar och storlek ?MvhMats
Har ny kört pumparna över ett år och är otroligt nöjd måste jag säga !Har gått ner i elförbrukning från 25 400kwh/år till nu 16 840kwh/år - hur verkar detta ?Jag bifogar diagram med månadsvis avläsning sedan något år tillbaka, kan vara roligt läsning för er som kommer till forumet med funderingar om att skaffa pumpar eller ej.
Citat från: Mats_L skrivet 06 september 2008, 09:18:15Har ny kört pumparna över ett år och är otroligt nöjd måste jag säga !Har gått ner i elförbrukning från 25 400kwh/år till nu 16 840kwh/år - hur verkar detta ?Jag bifogar diagram med månadsvis avläsning sedan något år tillbaka, kan vara roligt läsning för er som kommer till forumet med funderingar om att skaffa pumpar eller ej.Kul att du är nöjd med besparingen! Jag undrar bara om besparingen enbart kommer av pumparna? När jag tittar på månadsförbrukningen ser jag att förbrukningen minskat 400 - 600 kWh/månad även under maj - aug. Då produceras knappt någon värme och besparingen från pumpen borde då vara nära noll?