0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Ridax skrivet 16 augusti 2007, 14:36:07Billigt??? Du kommer nog inte bli överöst med email av andra som vill ha tag på din jobbkontakt... 22mm kopparrör kan jag få för en tusenlapp lägre än så. Stödhylsorna hos din kontakt kostar nästan 50% mer än vad jag betalade när jag installerade min VP och 90 graders vinkel nästan 75% mer.Billigare än 69 kr/m? Tycker det är bra priser. Kopparen har skjutit i höjden och ligger på över 80 kr/m där jag har frågat... fast då rör det sig om mindre mängder.
Billigt??? Du kommer nog inte bli överöst med email av andra som vill ha tag på din jobbkontakt... 22mm kopparrör kan jag få för en tusenlapp lägre än så. Stödhylsorna hos din kontakt kostar nästan 50% mer än vad jag betalade när jag installerade min VP och 90 graders vinkel nästan 75% mer.
Citat från: Linnex skrivet 20 augusti 2007, 10:01:09Citat från: Ridax skrivet 16 augusti 2007, 14:36:07Billigt??? Du kommer nog inte bli överöst med email av andra som vill ha tag på din jobbkontakt... 22mm kopparrör kan jag få för en tusenlapp lägre än så. Stödhylsorna hos din kontakt kostar nästan 50% mer än vad jag betalade när jag installerade min VP och 90 graders vinkel nästan 75% mer.Billigare än 69 kr/m? Tycker det är bra priser. Kopparen har skjutit i höjden och ligger på över 80 kr/m där jag har frågat... fast då rör det sig om mindre mängder.Ja, där jag köper kopparrör så var dagspriset när jag kontrollerade (den dagen jag skrev inlägget) ca 56:-/meter. För övrigt var ju priset jag kommenterade dryt 80.-/meter om jag inns rätt.
Citat från: Ridax skrivet 20 augusti 2007, 14:00:29Citat från: Linnex skrivet 20 augusti 2007, 10:01:09Citat från: Ridax skrivet 16 augusti 2007, 14:36:07Billigt??? Du kommer nog inte bli överöst med email av andra som vill ha tag på din jobbkontakt... 22mm kopparrör kan jag få för en tusenlapp lägre än så. Stödhylsorna hos din kontakt kostar nästan 50% mer än vad jag betalade när jag installerade min VP och 90 graders vinkel nästan 75% mer.Billigare än 69 kr/m? Tycker det är bra priser. Kopparen har skjutit i höjden och ligger på över 80 kr/m där jag har frågat... fast då rör det sig om mindre mängder.Ja, där jag köper kopparrör så var dagspriset när jag kontrollerade (den dagen jag skrev inlägget) ca 56:-/meter. För övrigt var ju priset jag kommenterade dryt 80.-/meter om jag inns rätt.oki. Då förmodar jag att det är exkl. moms eller i bokfört i den svarta boken . Med 30% rabbat ger jag dagspris på 59,50 + moms hos grossist.
kanske du skulle byta grossist helt enkelt.
Jaha, då har jag handlat grejer.Det blev koppar. Gav 58,50:-/meter inkl moms för 22 mm hård koppar. Vet inte om kopparn blivit dyrare sen i höstas kanske..."Massor" av kulventiler, t-rör, böjjar, muffar, armaflex, exp.kärl, manometer mm.KOmmer säkert behöva komplettera t.ex antalet upphängningsfixturer för armaflexen samt några böjjar osv. När jag påbörjar själva rördragningen kommer jag säkert stöta på patrull i nåt betongbjälklag eller liknande så jag får gå nån omväg.Om intresse finns kan jag försöka sammanställa min installation kostnadsmässigt. Sen om du får de priser jag lyckats få är en annan femma. Min kontakt är dessvärre ej möjlig att dela med sig av.
Hej!Nu är det ju ett tag sedan det skrevs i den här tråden... Jag är intresserad av en sammanställning av din installation kostnadsmässigt.Johan
hur stor värmepump satt du dit?