0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kanske går att bygga en låda runt tanken och sedan blåsa med cellulosa isolering.Typ varmcell,Ekofiber. Jag har planer på att göra nått sådant.Man kan bygga små lådor med lock i väggen så man kan komma åt saker i bland.Ex http://web.telia.com/~u52025626/mittpannrum/a8.htm
Hmm, nu har Du satt igång en massa "dumheter" i skallen på mig Har faktiskt funderat på att isolera min tank/panna, men inte kunnat komma på nån bra lösning. Det här skulle kunna tänkas va lösningen..., lite frågor bara.. Tanken/pannan står ju direkt mot golvet på små ben, går det att fylla isoleringen direkt mot betonggolvet, eller binder det ev fukt kvar i botten. Inte för att jag bryr mig om golvet, utan vill inte att fukt ligger kvar, å ev söker sig in till plåten utanpå tanken/pannan... Tanken/pannan står i ett hörn, så jag kunde ev bara göra två väggar, täta mot golvet så att inget kan ta sig ut/in vid golvet, å sen bara fylla upp med vulkanaska... Vad tror Du om det, skulle det fungera?mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 22 oktober 2007, 17:58:45Hmm, nu har Du satt igång en massa "dumheter" i skallen på mig Har faktiskt funderat på att isolera min tank/panna, men inte kunnat komma på nån bra lösning. Det här skulle kunna tänkas va lösningen..., lite frågor bara.. Tanken/pannan står ju direkt mot golvet på små ben, går det att fylla isoleringen direkt mot betonggolvet, eller binder det ev fukt kvar i botten. Inte för att jag bryr mig om golvet, utan vill inte att fukt ligger kvar, å ev söker sig in till plåten utanpå tanken/pannan... Tanken/pannan står i ett hörn, så jag kunde ev bara göra två väggar, täta mot golvet så att inget kan ta sig ut/in vid golvet, å sen bara fylla upp med vulkanaska... Vad tror Du om det, skulle det fungera?mvh humlan.Det borde fungera. Jag satte en skiva längst ned med några distanser under och isolerade ovanför. På så vis kan jag direkt se ev. läckage. Dessutom skulle jag kunna tänka mig att man kan dra upp markfukt om man isolerar direkt mot golvet. mvh Olof.
klipp ut och lägg en golvplatonmatta under