Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Luftretning pÃ¥ Nocria  (läst 1801 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
Luftretning på Nocria
« skrivet: 14 augusti 2007, 22:19:21 »
Lurer bare pÃ¥ mulige luftretningsmuligheter pÃ¥  Nocria . Er det sÃ¥ fleksibelt som pÃ¥ Toshiba Daisekai eller sÃ¥ idiotisk som pÃ¥ Panas. HE modeller ( ikke mulig med rakt fram )
 Sc:,h Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

Utloggad Mr T

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
SV: Luftretning på Nocria
« Svar #1 skrivet: 11 oktober 2007, 19:48:20 »
Hei...det är fult muligt å köre rakt fram Thumbsup

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Luftretning på Nocria
« Svar #2 skrivet: 11 oktober 2007, 21:21:46 »
Takk mr. T . En bra egenskap , styrker sannsynligheten for en Nocria som neste pumpe.
 *vinkar* Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

Utloggad Mr T

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
SV: Luftretning på Nocria
« Svar #3 skrivet: 11 oktober 2007, 22:14:59 »
For mej stod det i mellan Toshiba ras 13 och Norica 14....fick min Norica installerat i går....och min Pappa tok en Toshiba ras 13....tror nog at du redan har en Super pump.... Thumbsup....Jag bor i Arjeplog så pumpen skal få känna at den lever,och blir jag inte nöjd fiR:...da får du veta det här på Forumet....Vet i allafall at dom flesta som har Toshiba är nöjd....

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Luftretning på Nocria
« Svar #4 skrivet: 11 oktober 2007, 22:19:23 »
Bra , fÃ¥ høre hvordan det funker nÃ¥r du kommer igang . Store muligheter for at du blir fornøyd , ikke hørt noe negativt om Nocria . Har hørt om noen kompressorhavari pÃ¥ Fujitsu , men tror ikke det er pÃ¥ Nocria-utgaven . Og jo-takk Toshiba`n er jeg veldig godt fornøyd med . Men Nocria er det nok noe mer krutt i nÃ¥r det er kaldt pga. mer tilført effekt. Men den er vel mer i klassen til Toshiba RAS 16 , sÃ¥ vi fÃ¥r se hva det blir neste gang .Uansett blir det Ã¥ kjøpe av et seriøst firma komplett , inkludert montering. Og som har nødvendig kunnskap om varme/kjøleanlegg . For meg virker det som det har dukket opp vel mange firmaer som selger pumper , men som ikke har peiling pÃ¥ reparasjon og feilsøking.  *vinkar*
Raptus
« Senast ändrad: 11 oktober 2007, 22:29:42 av raptus »
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!