0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utsläppsrätten är snarare 1kr/Mwh/Bosse
10 cm kutterspån på vinden, 50-talet ?Jag har då inge mer idag .
Om jag skulle bygga idag så skulle jag satsa på sol och isolering.
Nja..Nu menade jag ju att man byggde så på 50-talet, inte att man är dum om man behåller det så.... Sorry om ni uppfattade det så.BG. Du kommer nog att få ett helt annat klimat inne med 3X145mm kontra 80 mm kutterspån. La du plastfilm underst som ångspärr ?MVH/GanoNej men det kommer .... ska rikta taken på övervåningen oxå... å då blir det lite isolering till å plast...För tillfället håller jag på och tilläggsisolerar utvändigt å panelar om...jo visst värderade dom energin lite annorlunda förr i tiden ... mitt hus e från 1923.../// BG
Citat från: Gano skrivet 26 juli 2007, 09:35:48Nja..Nu menade jag ju att man byggde så på 50-talet, inte att man är dum om man behåller det så.... Sorry om ni uppfattade det så.BG. Du kommer nog att få ett helt annat klimat inne med 3X145mm kontra 80 mm kutterspån. La du plastfilm underst som ångspärr ?MVH/GanoNej men det kommer .... ska rikta taken på övervåningen oxå... å då blir det lite isolering till å plast...För tillfället håller jag på och tilläggsisolerar utvändigt å panelar om...jo visst värderade dom energin lite annorlunda förr i tiden ... mitt hus e från 1923.../// BG