0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 14 juli 2007, 11:04:53Citat från: Larsa skrivet 14 juli 2007, 10:58:46Det beror på vad du har för väggar och golv i huset. Har du betong så blir det inte lång räckvidd. Min router står nere i källaren och jag kan surfa nästan överallt på markplan men då har jag trä bjälklag i huset. Jag brukar få problem då grannar kör igång sina routrar, även när dottern drar igång sin trådlösa pc.Micron och hårtorken(!) kan även dom störa ut sändningen för mig.Det finns slavsändare å sätta upp, det bör lösa ditt problem.mvh humlan.Just nu har jag en router från telia (zyxel) men ska i dagarna byta till tele2 och dom lovade mig ett modem med inbyggd trådlös router.En slavsändare, hur funkar den? Är det olika modeller beroende på router? Kan man ansluta till vilken router som helst eller måste den vara förberedd för slavsändare?
Citat från: Larsa skrivet 14 juli 2007, 10:58:46Det beror på vad du har för väggar och golv i huset. Har du betong så blir det inte lång räckvidd. Min router står nere i källaren och jag kan surfa nästan överallt på markplan men då har jag trä bjälklag i huset. Jag brukar få problem då grannar kör igång sina routrar, även när dottern drar igång sin trådlösa pc.Micron och hårtorken(!) kan även dom störa ut sändningen för mig.Det finns slavsändare å sätta upp, det bör lösa ditt problem.mvh humlan.
Det beror på vad du har för väggar och golv i huset. Har du betong så blir det inte lång räckvidd. Min router står nere i källaren och jag kan surfa nästan överallt på markplan men då har jag trä bjälklag i huset. Jag brukar få problem då grannar kör igång sina routrar, även när dottern drar igång sin trådlösa pc.Micron och hårtorken(!) kan även dom störa ut sändningen för mig.
Är ett inte allt för ovanligt fel att det trådlösa nätverket kopplar ner. Har ofta inget med dålig mottagning att göra utan problemet brukar ligga i windows, finns uppdatering hos microsoft att ladda ner kommer inte ihåg vad den heter men om du söker på microsoft så hittar du den säkert
Nja det har med energisparfunktioner att göra
Citat från: skalman skrivet 14 juli 2007, 18:59:02Är ett inte allt för ovanligt fel att det trådlösa nätverket kopplar ner. Har ofta inget med dålig mottagning att göra utan problemet brukar ligga i windows, finns uppdatering hos microsoft att ladda ner kommer inte ihåg vad den heter men om du söker på microsoft så hittar du den säkertNja det har med energisparfunktioner att göraAnslut till - välj alla anslutningarVälj egenskaper på trådlös anslutningVälj konfigurera på det trådlösa nätverkskortetVälj avanceratBläddra till energisparfunktioner och välj högsta
hej!fick igår min nya bärbara dator. har lite problem med att datorn tappar kontakt med routern. som nu när jag nästan sitter i knät på routern verkar det funka bra..men bara jag går ner på nedervåningen så kan uppkopplingen funka hur bra som helst för att sedan tappa kontakt. hur lång räckvidd har nab generellt på en router? kan det finnas några andra problem? (för övrigt har jag zyxel 320-w)mvh john
... ansluter skrivaren direkt till datorn (ja, den är installerad direkt på datorn också) - fungerar inte heller.
Citat från: Mike skrivet 15 juli 2007, 11:28:30Citat från: skalman skrivet 14 juli 2007, 18:59:02Är ett inte allt för ovanligt fel att det trådlösa nätverket kopplar ner. Har ofta inget med dålig mottagning att göra utan problemet brukar ligga i windows, finns uppdatering hos microsoft att ladda ner kommer inte ihåg vad den heter men om du söker på microsoft så hittar du den säkertNja det har med energisparfunktioner att göraAnslut till - välj alla anslutningarVälj egenskaper på trådlös anslutningVälj konfigurera på det trådlösa nätverkskortetVälj avanceratBläddra till energisparfunktioner och välj högstahej!tänkte testa detta tipset. kan ju inte mer än gå åt......men hittar fan inte detta på vista....ngn som kan vägleda en dator idiot!?mvh john
Måste fråga eftersom att du anslöt den direkt och provade att skriva ut, valde du då rätt av dom två skrivare som finns installerade på datorn?
Den ena är nätverksskrivare och den andra som lokalt ionstallerad skrivare. Gjorde du det så är det antagligen inte fel på ditt trådlösa nätverk, utan på skrivaren, att den inte vaknar ur viloläget elle ngt liknande. Antar att du har en laserskrivare(företag)?