0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det beror på vad du har för väggar och golv i huset. Har du betong så blir det inte lång räckvidd. Min router står nere i källaren och jag kan surfa nästan överallt på markplan men då har jag trä bjälklag i huset. Jag brukar få problem då grannar kör igång sina routrar, även när dottern drar igång sin trådlösa pc.Micron och hårtorken(!) kan även dom störa ut sändningen för mig.
Hej igen och tack för svaren...Jag har routern precis vid trappan på övervåningen och har datorn ngn meter ifrån trappan på nedervåningen....tycker det är konstigt att den inte alltid har "täckning" där!??Mvh john
Hej igen!Har läst runt lite på nätet och sammanfattningsvis verkar det som det är ganska stor skillnad på vilken router man har....en hel del pratade tex gott om linksys. Ngn som har några tips på bra och tillförlitliga routrar och ideer ang detta?mvh john
Brukar gå att hitta när man loggat in via webben i routern.Men jag är ganska säker på att du inte har den senaste mjukvaran,brukar släpa uppemot ett halvår på alla de prylar jag sysslar med i jobbet.MVH/ Stefan
Citat från: Larsa skrivet 14 juli 2007, 10:58:46Det beror på vad du har för väggar och golv i huset. Har du betong så blir det inte lång räckvidd. Min router står nere i källaren och jag kan surfa nästan överallt på markplan men då har jag trä bjälklag i huset. Jag brukar få problem då grannar kör igång sina routrar, även när dottern drar igång sin trådlösa pc.Micron och hårtorken(!) kan även dom störa ut sändningen för mig.Det finns slavsändare å sätta upp, det bör lösa ditt problem.mvh humlan.