0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, då hade jag fattat fel ang elproduktionen, kanske blandade ihop nåt med den importerade delen. Men att man skickar pengar till andra, för att själva inte behöva göra nåt åt sina inhemska utsläpp, det har dom ju själva sagt, så det är knappast fel.mvh humlan.
De som binder sparar inga pengar. ThumbsupMVH // Rolle
Man gör ju av med typ 80% av elen på vintern när priset är som högst?
Citat från: ROLPeR skrivet 09 oktober 2007, 22:38:17De som binder sparar inga pengar. ThumbsupMVH // RolleHar funderat på att alla säger att ej bundet blir billigast.Hur räknar man då?Om man har störst el behov under vintern när el priset brukar gå upp så spelar det ju ingen roll om det ej bunda el priset medel pris blir lägre än det bundna el priset. Eller?Man gör ju av med typ 80% av elen på vintern när priset är som högst?
Det blir ju aktuellt först den dagen du ska välja. Titta som idag då fast är 55 öre och rörligt 35 öre .. vad väljer du? Det fasta har samma pris i juni 55 öre medans den rörliga kan ligga på 20-25 öre som i somras :,v(/Bosse
Citat från: jompaa skrivet 23 november 2007, 22:08:16Det blir ju aktuellt först den dagen du ska välja. Titta som idag då fast är 55 öre och rörligt 35 öre .. vad väljer du? Det fasta har samma pris i juni 55 öre medans den rörliga kan ligga på 20-25 öre som i somras :,v(/BosseVad hittar du dom priserna?Vad är fast på för bindningstid?
Citat från: Hansson skrivet 23 november 2007, 22:42:01Citat från: jompaa skrivet 23 november 2007, 22:08:16Det blir ju aktuellt först den dagen du ska välja. Titta som idag då fast är 55 öre och rörligt 35 öre .. vad väljer du? Det fasta har samma pris i juni 55 öre medans den rörliga kan ligga på 20-25 öre som i somras :,v(/BosseVad hittar du dom priserna?Vad är fast på för bindningstid?1-5 år .. har själv rörligt.www.skekraft.se/Bosse
Tyvärr har mitt moderkort havererat så jag sitter vid frugans burk.Men annars så finns min förbrukning i tråden oktober, tror det rörde sig om 118 öre./BossePS .... Nytt är beställt å nya minnen ddr2
Beror ju hur man räknar. Summan jag betalar inkl allt dividerat med hur många kwh. Man kan ju skita i de fasta avgifterna så blir det ju betydligt lägre.Men det är ju bara att lura sig själv, så det där med jämförpris är ju bara halva kostnaden.Sen sjunker ju självfallet priset ju mer jag förbrukar på mitt räknesätt och det är ju inte heller det bästa för jämförelsens skull. Men i alla fall så tar skekraft ut 2,6 öre kwh + nordpools månadsmedel som är 34,729 öre för oktober det tillkommer även en fast årsavgift på 180:-... Nackdelen är att även det rörliga priset binds i 12 månader, men i gengäld får man binda priset när man vill om nu någon är dum nog /BosseLänk till Nord Pool http://194.19.110.70/elspot/SEK.htm
Ja jag har iaf inget mer att lägga på, har tagit summan jag ska betala å delat med antal kW/h å i den summan så ingår: Nätavgift för 20A, energiskatt å fasta avgifter för antal dagar förbrukningen gäller.. Senaste räkning är kW/h priset på "exakt" 1,22413.... sekmvh humlan.