Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC El+CTC Eco Air 5,9& Bubbelbadkar  (läst 1478 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sulan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
CTC El+CTC Eco Air 5,9& Bubbelbadkar
« skrivet: 12 december 2004, 16:33:22 »
Hallå!!
Är nu klar med instalationen av min vp.
Nu till det stora problemet.
Vi ka instalera ett stort bubbelbadkar på ett par hundra liter. Detta kommer inte min ctc panna klara av att fylla.
Det räcker knappt till dagens standadkar det nya är nästan dubbelt så stort. hade tängt att sätta dit en vvb på 200l efter pannan å toppa med. Under instalationen av den nya pannan så funderade jag mycket på detta å kom fram till att det är nog bättre å sätta dit en Ackumulatortank KV 500 typ den dom har på rinkaby.
Men nu är ju frågan om min lilla pump kommer att klara av att värma denna tank eller ska man välja en på 300l.

Jag anntar att den ska kopplas in enlit följane  frÃ¥n vp till botten Ã¥ ut i toppen Ã¥ tillbaka in i botten pÃ¥ pannan returen frÃ¥n elementen kapas efrer skunten Ã¥ leds till botten pÃ¥ tanken och ut i toppen och tillbaka till returen som lederneri pannan.  

Skulle funka eller ???
CTC ECO-El + ECO-Air 5,9
Instalerad 2004-12-04

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!