0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och även om du får ett bygglov, så har grannen rätt att överklaga det och ditt beslut är då inte giltigt tills ärendet är avgjort. Det går alltså att förhala ditt beslut ganska mycket om grannen nu vill...
Så även om man inte har rätt att bli tillfrågad så har man rätt att överklaga, såg ni programmet om tjejen som byggde för högt på nån ö, det var en granne långt ifrån hennes hus som klagade.
Hej allt beror ju på hur planritningen för området ser ut är det inga restriktioner så häver bygglovet 4,5 m gränsen på min hörn tomt så är det bara ut mot gatan det det finns restriktioner pga snöröjning å trafik så man inte skymmer sikten.....har jag fått genom mitt bygglov så kvittar det,komunen har godtjänt det å jag har rätten på min sidaså jag ska inte kunna lastas för nått... alla mina papper är ok...sen om komunen gort fel e liksom inte mitt problemsen att gubben blir förbannad struntar jag i ....allt byggs på min mark å inte på hanns mark följer jag dom regler som finns å e uppsatta så har jag inte gjort nått fel ska han dra det till tinget så gör det då jag känner mig inte direkt orolig iomed mina papper är helt i sin ordning kan ju hända att komunen får en knäpp på näsan men det struntar jag i
Jo, men jag tror inte kommunen kommer att ge dig bygglov utan att fråga grannen först. Byggnad närmare tomtgränsen än 4,5m är väl per definition en avvikelse nuförtiden...?Och även om du får ett bygglov, så har grannen rätt att överklaga det och ditt beslut är då inte giltigt tills ärendet är avgjort. Det går alltså att förhala ditt beslut ganska mycket om grannen nu vill...
hej vette fan vad det beror på att folk blir hjärndöda i sammhällen....tror dom har för lite att göra dom går å retar upp sig på små skit saker...som gubben gör e det snyggare att jag ställer ut en båt ...min byggställning,gräsklippare ...min ved å allt annat skit jag har på tomten vid hanns tomt gräns..knappast ett litet föråd på 3x6 m stör förmodligen beytydligt mindre å skulle va ungefär 100x mindre störandejag har alltid levt efter att det som e mitt e mitt å andras ägor tomter eller mark skiter jag i dom äger sin markbit så det har jag inget att bry mig i ...det är bätre jag ser efter det jag äger än att bry mig i andras grejer å egendomhur länge har gubben rätt att överklaga ?? om jag fårbygglovet så e det ju bara att vänta i 3år å sen börja bygga vet han inte om att jag har bygglovet kan han ju häller inte överklaga det det gäller väl i 5 år bygglovet
hur länge har gubben rätt att överklaga ?? om jag fårbygglovet så e det ju bara att vänta i 3år å sen börja bygga vet han inte om att jag har bygglovet kan han ju häller inte överklaga det det gäller väl i 5 år bygglovet