Tjena Roger å alla andra
Jag har pratat med Nibe och de gav samma besked som dom gett till dig Roger; vid den periodicerade XVV-höjningen skall VVM:en köra upp tempen till stopptemp, hålla den temperaturen en timme för att sedan släppa.
Mitt problem hade dom aldrig hört om förut.....
Men deras funderingar låg åt att systemet på något sätt inte indikerade att stopptemp uppnåtts, så jag fick rådet att ställa ner stopptemp till 60 för att se vad som hände.
Nåväl, det gjorde jag också och då fungerade XVV som det skulle. Höjde till 63 och det fungerade, höjde vidare till 65 OCH DET FUNGERADE!!!!
Jag fattar ingenting.........
Ska diskutera vidare med Nibe idag.
Lasse;
Om hela familjen skall bada m.m. så kan det nog bli knapert med varmvatten...... tror jag i alla fall eftersom jag inte har något badkar själv.
När det gäller duschning så har jag inte upplevt några problem, men å andra sidan har familjen levt med en 50 liters vvb i 8 år så ett visst betendemönster när det gäller duschning har väl inpräntats per automatik.
Frågan är hur ofta hela familjen badar m.m. Extra vvb kanske? eller kan ni ändra på levnadsvanorna?
XVV-knappen ger ju också lite extra vv, men som Roger skriver det kostar el, kanske värt det, vad vet jag.....
HDSL/Thomas