0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker faktist att den reform som genomförs är helt korrekt. Dvs att bilförsäkringarna ska täcka det bilolyckorna osv kostar i sverige. Inte de som inte kör bil. Så är det i tex finland. Trots detta är bilförsäkringarna inte lika dyra i finland som de blir i sverige nu. Kan en av bovarna vara försäkringsbolagen månne?
hej .. nu börjar det här otäcka ..än en gång e vi på samma våglängd humlan..håller med till 256 % straffskatta båt jävlarna över 6 m,dom skitar ner mer än bilar å e ofta i fylle olyckor ...inför försäkrings klasser efter motor styrka mm mm
Citat från: MangeH skrivet 05 juni 2007, 15:12:57Tycker faktist att den reform som genomförs är helt korrekt. Dvs att bilförsäkringarna ska täcka det bilolyckorna osv kostar i sverige. Inte de som inte kör bil. Så är det i tex finland. Trots detta är bilförsäkringarna inte lika dyra i finland som de blir i sverige nu. Kan en av bovarna vara försäkringsbolagen månne?Inte mig emot, men då ska det gälla betyligt fler delar än bilismen... Vem betalar t.ex båtfolkets kostnader, inte båtfolket själva iaf. Där måste det gå att plocka in massvis med miljarder. 1000 sek/m/år över 4m å ytterligare 1000 sek/år för varje 10-tal hk på motorn + en försäkring på 100 sek/st för antal godkända passagerare... Nån jävla rättvisa ska det väl vara..., tror snart jag börjar köra oförsäkrat, oskattat å obesiktigat, det blir iaf billigare med böter än alla avgifter mvh humlan
har en tiometers segelbåt som jag använder väldigt frekvent på sommarn. Brukar köra upp ensådär 50l diesel på en sommar. Så man kan inte säga att alla båtar över 6m släpper ut en jävla massa skit. Kan i och fösig fårstå när det gäller snabbgående motorbåtar som vilken 10 åring som helst får ut och gasa med. Tycker det borde vara åldersgräns på större snabbgående båtar. Kollade premierna på segelbåt kontra motorbåt jag betalar 3846 för segelbåt har man en motorbåt värd 600 000 med utombordare som gör över 40knop får man betala 29798 kr om året så nog får man betala om man har en snabb båt. Har man en m båt för 2000000 som inte är helt ovanliga får man betala 65810 kr