0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hallå alla.Enplans hus. Ca 130 kvm. Dirketverkande el med 3 termostater kopplade till varsin grupp som slår till och från elradiatorerna periodvis. Dessa termostater är kopplade till en enhet som känner av inner och utetemp och skickar ut periodvis el till en grupp åt gången. Termostarerna utplacerade i huset är reglerbara, finns på skissen märkt Grupp 1-3. Även prio där jag önskar nå ut med värmen, låg-hög.Trots detta system är jag sugen på en luft/luft pump för att dra ner på årsförbrukningen som ligger på ca 18-20 000 kwh.Hur ska detta gå till? Hur kommer mitt nuvarande elsystem att lira ihop med en luft/luft pump? Känner att det finns frågetecken att räta ut? Som grädden på moset har vi även en kamin i vardagsrummet som vi kör vid kallare dagar.Palcering av Alt 1 = NORR och Alt 2 ÖSTER? Någon berättade att man inte skulle placera ovan ytterdörr då pumpen kommer slå till och från varje gång dörren öppnas och därmed dra onödig ström? Bifogad skiss, klicka på filnamn för att se text ordentligt.Nöt att knäcka som sagt. Tack för åsikter.