hej captiva
det jag menar e att det inte är en stor kostnad,,att göra 2 in eller uttags ställen
å det är inte svårt då man lixs håller på.men jag hävdar ändå att det på ett sätt e vettigare att toppladda
struntar man i att tanken blir seg så kvittar det ju...
men hur många modärna vedeldnings system botten laddas i dag ?
kör dom med en laddautomat så toppladdar 99% av dom trots att dom har effekt i överflöd
vad beror det på

??
solfångarna lider ju att det är en relatift liten effekt å under en begränsad tid...om ni inte bor längst upp i sverge
tycker det vore av intresse att få tanken varm så man vet att man har varmvatten även en dåig dag..
skillnaden mellan 50 grader å 30 grader är löjeväckande liten va det 10% det handlade om så jag tror det kvittar
sen så undrar jag om du har problem ...har jag retat dig nån gång ?
du hakar upp dig på strunt saker å gnäller för allt.... tål du inte att jag skriver ..så läs inte det jag skriver
har jag direkt fel så anmärk gärna att det inte stämmer men du kan ju ha en lite trevligare ton
jag vet då inte med mig att jag sågat dig rakt av nån gång
ska väl ärligt säga att jag ofta praktiserar inte läsa metoden på dina inlägg ochså.. men jag försöker då hålla en hyfsad ton på det jag skriver i inte va otrevlig
nästa gång jag tappar ner min tank så ska jag göra dubbla inlopp å utlopp...det är inte en dum ide att ha det sen det sitter på tanken så har man ju bra valmöjligheter
sätt ett in ladd högt å det nedre 1-2 dm från botten så bör det funka utan strul
så hadde jag mina 2 inlopp å det funkade bra
det övre kan du sätta en bit ner i tanken typ just under beredaren om du har en sån...
mitt inlopp sitter mitt på beredaren