0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Japp grillen är förberdd med briketter, etanolen upptappad på finflaska, å svinet marinerat Thumbsup Dags att ge sig iväg in i ett riktigt Vikingarus..., inget jävla luktande på drickat här inte mvh humlan.
Ni som bor norr om Dalälven ska väl inte hålla på och fiska Regnbåge!!Det är ju ett substitut för riktig vild öringeller harr för oss sörlänningar.Nä, tacka vet jag att lägga ut flugan i en orörd norrländsk älv och hoppas på en vacker öring eller en harr för den delen. Blir det ingen fisk så gör inte det så mycket heller. Är mysigt att bara göra upp en kaffeeld och sätta sotpannan på värmning. Kaffet ska naturligtvis vara kokt på älvens vatten. Till det lite kaffeost och sedan karvar man bitar från det torkade renköttet och sköljer ned detta med svart skogskaffe! Avslutar med en liten maltwhisky, aahhh!!Det är gudagott att leva!!
Vi kanske måste ha ett värmepumpsforumssymposium i Hemmingsmark snart?Skulle vara trevligt att träffa alla trogna forummedlemmar någon gång.
då lägger jag krut på att göra en justerbar vägghållare i stället som gör att vinkla ut till 60 grader sommar tid å ev vika in om det går varmt ..bäst vore att köra det med 2 st elhydral cylindrar å en knapp inne
Citat från: BG skrivet 24 maj 2007, 21:13:36Då kanske jag ska vara rätt så nöjd med min panel den kommer upp i precis drygt 6kw mitt på dagen som bäst ..... är det någon som har en rimlig uppfattning om vad det då kan tänkas leverera per dygn...För det är ju lägre på morgonen och kvällenVad är det för en panel då?mvh
Då kanske jag ska vara rätt så nöjd med min panel den kommer upp i precis drygt 6kw mitt på dagen som bäst ..... är det någon som har en rimlig uppfattning om vad det då kan tänkas leverera per dygn...För det är ju lägre på morgonen och kvällen