0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet att vid borrning efter vatten gradas alltid hålet för att öka chansen att passra en vattenförande spricka i berget och det måste ju vara en fördel för att få ett bättre aktivt hål kan man tycka.
Citat från: zac skrivet 16 maj 2007, 23:29:40Jag vet att vid borrning efter vatten gradas alltid hålet för att öka chansen att passra en vattenförande spricka i berget och det måste ju vara en fördel för att få ett bättre aktivt hål kan man tycka.Undrar varför chansen ökar? Det blir till att kolla upp om borraren har en försäkring som täcker eventuella skador. Thumbsup
Citat från: digitalrobert skrivet 18 maj 2007, 11:58:43Citat från: zac skrivet 16 maj 2007, 23:29:40Jag vet att vid borrning efter vatten gradas alltid hålet för att öka chansen att passra en vattenförande spricka i berget och det måste ju vara en fördel för att få ett bättre aktivt hål kan man tycka.Undrar varför chansen ökar? Det blir till att kolla upp om borraren har en försäkring som täcker eventuella skador. ThumbsupOM man gradar så skär man ju berget både vertikalt och horisontellt och ökar därmed chansen.