0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker öppningstrycket är alldeles för högt så dessa passar bäst i blandningsventil för tappvv. För övrigt är min som är 15-20 år trasig för den släpper igenom har jag märkt.Gummitätningen har väl gjort sitt och den går ändå bara på kallvatten./Bosse
har en sån =) följde med min esbe blandventil ...
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 05 maj 2007, 14:54:54har en sån =) följde med min esbe blandventil ...Å hur tycker Du den fungerar då? Får Du ordenligt med flöde genom den, med den cirkpump Du använder? Vilken kraft i pumpen? Man slipper ju en koppling om man använder en sån där, vilket i sig är en fördel...mvh humlan.
Jag tror Vi får ta å skicka en Sfinxen ett "erbjudande han inte kan säga nej till ", som man brukar säga i ...... mvh humlan.
Jag hittar hittar bara backventiler som har ca 0,5-1hg lägre tryck per cm². Den jag hänvisar till har 0,35-0,4 bar, å Beulco Europa har 0,3 bar i öppningstryck... Ska det verkligen spela nån större roll mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 05 maj 2007, 17:04:38Jag hittar hittar bara backventiler som har ca 0,5-1hg lägre tryck per cm². Den jag hänvisar till har 0,35-0,4 bar, å Beulco Europa har 0,3 bar i öppningstryck... Ska det verkligen spela nån större roll mvh humlan.Öppningstrycket ligger mellan 3,5 - 4,0 kpa och det står i databladet du länkade till /Bosse
Varför spelar öppningstrycket så stor roll? Är det inte intressantare med tryckfallet vid aktuellt flöde?
hej håller med riddax det är förmodligen problem med flöde å tryckfall som ställer till det först det kan ju inte va bra att truga in en massa skrot i ett rör man vill ha flöde genom det finns ju riktiga backventiler som monteras med klämrings koppel...rejäla grejer tror jag gav 100kr för min å den är det ett riktigt hål genom =)