0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej .. du skriver att du har elpanna så jag förmodar att du har vattenburen värme eller
Elradiatorer utbytta mot oljefyllda med elektronisk termostat. Samtliga element har varit frånslagna sedan värmepump installerades
hej .. du skriver att du har elpanna så jag förmodar att du har vattenburen värme eller ta tex en vanlig luft vatten maskin som nibe eller ctc maskinerna dom går lös på ca 40 000 kr + montage ..den värmer huset + varmvatten...En norden beredare kostar ca 20 000 å fixar bara varmvatten ,,inte att värnma husetdet ultimata vore en nordenberedare på tex 7kw då skulle den va vettig..den skulle göra varmvatten + värma huset ett bra tag på hösten gick den sen att docka i hop med solfångare vore det super bra
hej oki ursäkta ...förmodligen menar han elberedare å inte elpanna en jätte fördel med norden beredaren e att den fixar jämt varmvatten även då det är minus 20 mitt i vintern+ att den beredar varmvatten även dom dagar det e molnigt ute så det är ingen dum grej...solfångarna går billigare då dom funkar dvs då vädret är bra + är mer miljövänliga å tar mindre ström...felet e ju att det tyvär kan rengna å va dåligt väder i en vecka i detta landet å då går solvärmen kasst vill man va tvär säker på att jämt ha varmt vatten e norden beredaren vettig,den gör billigt varmvatten jämt