Jag har nu väntat i månader på en ny fläktmotor till innerdelen , men inget händer , jag får väl köra med den gamla då fast den inte låter helt frisk !!
Har haft stängd maskinen , vet ej hur länge , värmen har vi klarat av TACK vare vår stora spis , Startar maskinen för A/C drift först när det blir riktigt hett i stugan i sommar , och hoppas att den håller sommarn ut (fläktmotorn).
Trodde ej att livet med värmepumpen skulle bli så här sorgligt , att ej "Våga" använda den därför att dagarna för den verkar vara räknade !??
Är det någon som vet hur länge en fläktmotor kan hålla , efter att den harbörjat låta annorlunda
?
(kör den alltid i låg fläkt hastighet )
På väg till jobbet idag upptäckte jag på en industri att där monterats upp MÅNGA luftvärmepumpar , kunde ej räkna dem , kanske 10st eller fler , toshiba såg det ut att vara , måste väl redan nu börja förbereda sig på att montera ner min pump när fläkten havererar ??
Är det någon som vet hur det går när den VERKLIGEN HAVERERAR , jag menar kan det gå riktigt dåligt , eller stänger maskinen av sig själv kortslutning
? Säkring utlöses
Vad göra ? får ingen hjälp !