Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?
 

Författare Ämne: h16support@eu.panasonic.com  (läst 18344 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad frav

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 339
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
h16support@eu.panasonic.com
« skrivet: 10 april 2007, 19:29:38 »
Hej!

Är det någon som varit i kontakt med  h16support@eu.panasonic.com  vid H16 problem?

Hur går de tillväga rent praktiskt med utbytena? Jag har fått reda på att ett utbyte kommer att kostnadsfritt utföras utav ett av deras servicebolag om man får problem inom den 5åriga kompressorgarantin. Men vad det innebär mer i detalj har jag ingen aning om. Någon som känner till detta?

Nu har jag ingen felkod H16, ännu. Men det är ju bra att informera sig i förväg.
// Fredrik

Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Ort: Halmstad, 500m från havet.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1452
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #1 skrivet: 10 april 2007, 22:11:20 »
Jag mailade dom förut.... inge svar på över en vecka.
Mailade en påminnelse att dom inte svarat, fick då som först svar.
Dom skulle skicka en lokal reparatör.... nu har det gått två veckor, ingen har hört av sig, vare sig Pana eller reparatör.

*ironi* Väldigt förtroendeingivande Thumbsup *slut ironi*
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Jag älskar så gott det går
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #2 skrivet: 10 april 2007, 22:52:20 »
Hej

Hittade detta:
Citera
Panasonic oppfordrer i første omgang forbrukere å henvende seg til sin selger eller installatør for å få hjelp til problemet. Dessuten har Panasonic opprettet en 24-timers support som kan nås på H16support@eu.panasonic.com

For mer informasjon
Andrea Gisle Joosen, VD for Panasonic Nordic

Tlf: +46 08 680 26 00

E-mail: andrea.gisle.joosen@eu.panasonic.com

Du kanske kan maila VD direkt  ;D

MVH
Messer

Inloggad frav

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 339
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #3 skrivet: 11 april 2007, 17:58:07 »
Jag mailade dom förut.... inge svar på över en vecka.
Mailade en påminnelse att dom inte svarat, fick då som först svar.
Dom skulle skicka en lokal reparatör.... nu har det gått två veckor, ingen har hört av sig, vare sig Pana eller reparatör.

*ironi* Väldigt förtroendeingivande Thumbsup *slut ironi*
Intressant, eller vad man nu skall säga......

Men rapportera gärna hur det går efterhand som något händer.
// Fredrik

Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Ort: Halmstad, 500m från havet.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City

Utloggad hakansson

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #4 skrivet: 11 april 2007, 20:45:04 »
Hej!
Jag var i kontakt med Panasonic för 5 veckor sedan och idag ringde en reperatör och sa att han kommer och bytar den på fredag.
Stå på er med kontakten till supporten,jag skickade mail var tredje dag.
Dom har alltid svarat mig men jag har fått ligga på som en iller?
Mvh Magnus

Utloggad hakansson

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #5 skrivet: 14 april 2007, 09:01:01 »
Hej!
Nu är pumpen bytad så visst funkar det att kontakta panasonic direkt.

Inloggad frav

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 339
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #6 skrivet: 14 april 2007, 18:54:29 »
Hej!
Nu är pumpen bytad så visst funkar det att kontakta panasonic direkt.

Så bra!

Vad fick du för utbyte? Samma modell eller annan? Vad för tillverknings år/månad? Begagnad som renoverats eller ny?

Vad var det för någon som utförde arbetet? Gjorde dem någon felsökning & återupplivning först?
// Fredrik

Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Ort: Halmstad, 500m från havet.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City

Utloggad Panasonic E9

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland, bakom Konsum.
  • Antal inlägg: 431
  • Kön: Man
  • Bort med kärnkraften!
    • TBG
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #7 skrivet: 15 april 2007, 01:27:21 »
Nu har H16 varit med ett tag så nu tycker man nästan de borde ha renoverade enheter att sätta in....

Utloggad hakansson

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #8 skrivet: 15 april 2007, 11:56:35 »
Hej!
Det blev en ny utedel tillverkad 2007-03 och det var ett företag ifrån Örebro som gjorde bytet.Dom provade inte den gamla utan dom bara bytade utedelen.
Mvh Magnus

Utloggad Zaibot

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Filipstad
  • Antal inlägg: 9
  • Kön: Man
  • Medlem i H16-klubben
    • www.kuhlins.com
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #9 skrivet: 17 april 2007, 11:14:12 »
Första kontakten jag hade med H16-teamet var i mitten på februari. De har sedan dess skutit utbytet frammåt i tiden. De har skyllt på slut i lager, leveransproblem, felleverarade pumpar m.m.

Är det någon som fått sin pump utbytt av Panas sk "Serviceteam"?

Jag kommer aldrig att rekommendera en Panasonic pump, inte ens till min värsta fiende.

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1452
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #10 skrivet: 17 april 2007, 14:10:49 »
Umm.. håller med Zaibot... ungefär samma visa som jag hör.
Intressanta är att man som kund skall hållas "skadeslös".
Kan säga att det blir inte fallet pga den ökade elförbrukningen.

Frågan är, kommer Panasonic att ersätta den biten åxå?
Eller, skall man vara jäkligt nöjd med att få sin pump fixat gratis?

Personligen så skulle jag inte gnälla så mycket ifall hela skiten tog runt en månad eller så att fixa.
Men.. nu ifrån initial kontakt till "fixat" går det månader! Trots att felet vid tiden för anmälan redan då var "allmänt känt" både hos (del av) allmänheten och Panasonic själva.

Panasonics kapacitet borde det inte vara fel på, dom täcker hela sveriges behov av värmepumpar på en eftermiddags produktion.

Kyltekniker? jag har inte krävt någon hjälp av panasonicbetald kyltekniker, bara nå'n hämtar upp skiten och lämnar en "fixad" utedel så är jag nöjd.

Sitter problemet i Sverige hos generalagenten? Vetefanken, vad tror ni andra?
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad tondöv

  • Tycker värmepumpar är intressant
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #11 skrivet: 17 april 2007, 17:59:28 »
Första kontakten jag hade med supporten var i söndags.Fick svar i måndags att man skulle fylla i ett formulär,skickade iväg det samma dag.Fick svar idag att dom skulle kontakta en servicefirma som kommer och byter skräpet.Så här långt måste man väl vara nöjd med kontakten. :)

Utloggad tondöv

  • Tycker värmepumpar är intressant
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #12 skrivet: 17 april 2007, 21:05:45 »
Hej!
Det blev en ny utedel tillverkad 2007-03 och det var ett företag ifrån Örebro som gjorde bytet.Dom provade inte den gamla utan dom bara bytade utedelen.
Mvh Magnus

Vad fick du för garantier på den nya pumpen?

Utloggad hakansson

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #13 skrivet: 19 april 2007, 15:53:46 »
Ska undersöka det.

Utloggad Vedlund

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
SV: h16support@eu.panasonic.com
« Svar #14 skrivet: 20 april 2007, 18:51:49 »
Mitt tips som kyltekniker är att ni hör av er till en firma nära er som kollar på er värmepump. Nämn att det är H16 problemet så vet de felesta vad det handlar om. Min erfarenhet är att man som tekniker på akrediterad firma blir mycket väl bemött och att dom godtar vår felsökning rakt av via telefon. Har bytt ett antal utedelar nu och det har inte varit ngt problem alls.

Så långt jag hinner kan jag hjälpa er som bor i Örebro-området, skicka ett PM bara.

Mvh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?