0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Synd att inte o2 verkar svara. Jag tycker frågorna är ganska viktiga för de som ska investera och behöva vänta många år på att investeringen betalar sig. Att man träffas och dricker kaffe och äter smörgåstårta kanske är trevligt men det är åtminstone inte mitt primära intresse för vindkraft./Kilo
Citat från: kilo skrivet 06 oktober 2008, 11:58:52Synd att inte o2 verkar svara. Jag tycker frågorna är ganska viktiga för de som ska investera och behöva vänta många år på att investeringen betalar sig. Att man träffas och dricker kaffe och äter smörgåstårta kanske är trevligt men det är åtminstone inte mitt primära intresse för vindkraft./KiloHejOm man inte är intresserad så är det bara att gå vidare.
En bergvärmepump lönar sig inte heller de 5 första åren.
Är man däremot intresserad, så ring dem, eller försök få kontakt med delägare.
Kolla med dem hur ofta de hot som du ser har blivit verklighet.Kolla också hur många av dessa beslut som du som delägare kan vara med och påverka.
Oftast finns sanningen i puddingen, och har de funnits i många år, så borde deras avsikter blivit synliga vid det här laget.
Att man delar in en verksamhet i flera bolag brukar vara ett sätt att skydda delägarnasinvesteringar om saker går snett. Så det brukar vara något bra.
Men, som sagt, är man orolig så skall man gå vidare.
Citat från: eleson skrivet 06 oktober 2008, 19:05:35Citat från: kilo skrivet 06 oktober 2008, 11:58:52Synd att inte o2 verkar svara. Jag tycker frågorna är ganska viktiga för de som ska investera och behöva vänta många år på att investeringen betalar sig. Att man träffas och dricker kaffe och äter smörgåstårta kanske är trevligt men det är åtminstone inte mitt primära intresse för vindkraft./KiloHejOm man inte är intresserad så är det bara att gå vidare. Jag är intresserad.[snip]/Kilo
Citat från: kilo skrivet 06 oktober 2008, 20:13:12Citat från: eleson skrivet 06 oktober 2008, 19:05:35Citat från: kilo skrivet 06 oktober 2008, 11:58:52Synd att inte o2 verkar svara. Jag tycker frågorna är ganska viktiga för de som ska investera och behöva vänta många år på att investeringen betalar sig. Att man träffas och dricker kaffe och äter smörgåstårta kanske är trevligt men det är åtminstone inte mitt primära intresse för vindkraft./KiloHejOm man inte är intresserad så är det bara att gå vidare. Jag är intresserad.[snip]/KiloHej, Anledningen till att jag reagerade var att jag tolkade tonen i ditt inlägg med alla de frågorna som mer ifrågasättande av deras affärside än för att söka upplysning. Jag fick känslan av att du ville 'avslöja' ett bluff företag. Och den bilden stämmer inte med att du är ärligt intresserad. Men du säger att du är intresserad, så det tror jag på. Däremot, om du och o2 skall ha en framtid tillsammans så tror jag inte att den ifrågasättande tonen skapar en bekväm situation hos dem. - Vare sig de är seriösa eller inte. Och om varje svar från dem riskerar att leda till flera motfrågor med fel ton så minskar, snarare än ökar, chansen till ytterligare svar, via forumet. Att kliva in i O2 är ett långsiktigt, frivilligt, val, så om man tror att det här är ett sätt att spara pengar så tycker jag att man skall värdesätta en god ton mellan två som skall umgås en längre tid.För mig är det viktigt att komma ihåg att när man går med i en ekonomisk förening, så är det ett helt annat förhållande än ett kund/leverantörs förhållande. Ibland till det bättre, ibland till det sämre./E
är alltså själv nöjd O2-delägare (hittills...) med 7 andelar men jag tycker att kilos inlägg är OK. Man ska ha lov att ifrågasätta och ett forum likt detta är ju idealiskt för företag som sköter sig medan det är livsfarligt för svindlare.att ekonomiska föreningen O2 inte har insyn i O2-s övr bolag låter kanske skumt men kan också vara ren tanklöshet. Företaget är nytt och har vuxit snabbt.