0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade jag hittat någon som gör det för 90000 hade jag tagit det. Det är kanske lika bra att ringa några installatörer till och se fall det går att hitta någon med rimliga priser. Annars finns ju alltid Rinkaby tack och lov.
Tack för svaren!Humlan:Tycker du verkligen att det är lönt att fortsätta använda en panna från 1965? Även om man räknar med att toleranserna och produktionen inte var lika slimmad då, så att den förmodligen tål lite mer än en modern panna, så måste den väl ändå rimligtvis ha gjort sitt nu?CarlN:Jag börjar undra om det inte är det vettigaste. Installera själv och kunna använda resten av pengarna till färg och annat.En fråga till, om jag beslutar mig för att installera själv, bör jag ta en 2020-8 eller 2020-10? Verkningsgraden på den gamla pannan är säkert inte så bra men förbrukningen har ändå legat kring 4,5 m3 om året. Nibes pump är väl inte varvtalsreglerad utan ON/OFF. Vad är bäst en pump som eventuellt är något liten eller något stor? Prisskillnaden är bara cirka 2000 så den spelar i princip ingen roll.
hej undrar var man hittar en butik som har airwell. samt om de finns något billigt alternativ till dessa el pannor som dockas till pumpen . min gamla olje panna glömden .70 talare. drar runt 3 m3 150 m2 utanför malmö.max2