Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vitotres 343 nÃ¥gon?  (läst 2724 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ART

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Vitotres 343 någon?
« skrivet: 02 december 2004, 11:33:27 »
Ja, nu är ju detta inte bara en luft/luft pump, men...

Det har hänt något sedan jag tittade på prylar senast...

Bland annat har denna dykt upp:

http://www.viessmann.se/web/sweden/se_publish.nsf/Content/Vitotres343_swedish

Vad tror ni?

Kommer att bo på 176 kvadrat i ett 1,5-plans 70-talshus (i Skåne) snart, och det värms idag med direktel och en braskamin placerad på ovanvåningen.

Dessutom är (naturligtvis) ventilationen bristfällig, och vi har astmatiker i familjen så ett FTX-system hade jag tänkt mig.

Plus en luft/luft-värmepump, problemet är bara att det nog mest finns halvbra placeringsmöjligheter för en slik...

Dessutom är HVBn från 1976 och troligen inget under av energieffektivitet... Så den kanske man skulle byta...

NÃ¥gon anledning att inte slÃ¥ alla flugorna med en sten? Själv är jag mest bekymmrad för HVB delen, det sitter 300l idag plus att det finns ett stort bubbelkar... Samt att vi är fyra som duschar...  Men jag oroar mig kanske i onödan, vad tror ni? :)


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!