0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har själv beställt 19 mm isolering HT för rör 15 för utvändigt bruk &13 mm isolering HT för rör 15 invändigt.25 respektive 40:-/m. Det var sfinx som sålde det./Bosse
För solvärmekretsen skall det vara minst 25 mm isolering av modellen Armaflex HT eller mineralull.
Citat från: jompaa skrivet 03 april 2007, 17:50:26Har själv beställt 19 mm isolering HT för rör 15 för utvändigt bruk &13 mm isolering HT för rör 15 invändigt.25 respektive 40:-/m. Det var sfinx som sålde det./BosseTack för all erfarenhet och tips.Bosse vilken typ har du beställt ? Är det Armaflex? Är den delad på längden? Annars blir det jobbigt för en befintlig anläggning. Limmas skarven?///AndersAJag har inte fått dom än men kolla på http://sfinxsolar.e-butik.se/ under tillbehör. Skickar du ett mail till info@sfinx.se så får du klockrent svar./Bosse
Upptäckte detta igår (se bild). 180 grader skulle den tåla. Det har vist varit varmare än så?mvh
Ähmm Nu passar det väl med "Vad var det jag sa"
Citat från: humlan57 skrivet 05 april 2007, 11:17:21Ähmm Nu passar det väl med "Vad var det jag sa" Var lite skeptisk själv till att 180 grader skulle räcka allra närmast solfångaren. Jag har låtit det gå i kok flera gånger för att testa att det funkar. Det är bara på den ena kollektorn som det blivit såhär. Funderar på om det kanske läcker ånga från kopplingen?Nu är det ju inte plast i armaflex utan gummi. Men hur klarar sig egenligen plasten i slutet av kollektorlådan?mvh