0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan inte ett ord tyska, men om jag har förstått av bilderna har någon tysk alltså byggt om en L/L så att utedelen matas med vatten istället (?). Hittade runt 6 olika bilder på olika utedelar med div konstruktioner där också innerdelen ersatts med olika kondensatorer typ att värma upp en damm ? Hur som helt en intressant sida, någon här som har lust att kortfattat översätta vad våra tyska vänner håller på och labbar fram.
Klart intressant, när får vi en svensk Åsa-Nisse VP-uppfinnare ?
Håller med till 200%, Sverige är verkligen uselt på att tillvarata olika ideer. Ha rför mig att uppdrag granskning på SVT2 ska komma med ett nytt avslöjande i fallet med Håkan Lantz, killen som nog är en av Sveriges bästa uppfinnare idag, det sätt som han behandlades på både här och i USA är rent ut sagt för jävligt, hoppas han får upprättelse och en mycket stor fet summa pengar (även efter skatt)
Citat från: Art Deco skrivet 02 april 2007, 14:02:13Klart intressant, när får vi en svensk Åsa-Nisse VP-uppfinnare ?Dom finns. Men försök själv komma med en uppfinning, jag har prövat å blivit utskrattad. Så det är fan inte kul att vara uppfinnare i Sverige. Troligen världens sämsta land i det fallet, om Du frågar mig.mvh humlan.PS. Jo förresten. Nästa gång Du sättar din bilnyckel i tändningslåset kan Du ju alltid tänka på mig. Jag försökte få igång en tillverkning med startspärr inbyggd i den, precis som det finns till de flesta bilar idag. Det ville jag ha hjälp med två år före BMW först kom ut med det... Det slutade med att jag blev utskrattad, så inte fan går jag med mina idéer till nåt svenskt företag nåt mer... DS