0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Betyder inte det att man behöver fler säkerhetsventiler oxå?
brukar det inte vara en färdig enhet med ventil-backventil-säkerhetsventil som man sätter på kalla sidan
Det finns färdiga ventilpaket för VVB som är enkla att montera. Blandningsventil-Backventil-Säkerhetsventil i ett men det passar ju inte alltid
Citat från: tracker skrivet 08 april 2007, 21:20:25brukar det inte vara en färdig enhet med ventil-backventil-säkerhetsventil som man sätter på kalla sidan Det finns färdiga ventilpaket för VVB som är enkla att montera. Blandningsventil-Backventil-Säkerhetsventil i ett men det passar ju inte alltid
Citat från: utopiazz skrivet 09 april 2007, 09:11:05Det finns färdiga ventilpaket för VVB som är enkla att montera. Blandningsventil-Backventil-Säkerhetsventil i ett men det passar ju inte alltid Det var ett sån't paket jag trodde jag hade men jag kan inte hitta backventilen.mvh
backventil och avstängningskran är samma, käglan är belastad med en fjäder så den tätar hela tiden men när du stänger ventilen så kan den inte öppna alls, lite svårt att förklara
Citat från: utopiazz skrivet 09 april 2007, 09:11:05Citat från: tracker skrivet 08 april 2007, 21:20:25brukar det inte vara en färdig enhet med ventil-backventil-säkerhetsventil som man sätter på kalla sidan Det finns färdiga ventilpaket för VVB som är enkla att montera. Blandningsventil-Backventil-Säkerhetsventil i ett men det passar ju inte alltid men sitter inte säkerhetsventilen på den kalla sidan även där ?