0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MangeH skrivet 29 mars 2007, 18:05:52Till råga på allt ska man sen betala skatt igen för sina redan skattade pengar. Det är tacken. Det sänder signaler om att det är fult att våga starta eget. Det är fult att plugga hårt, kämpa, jobba mycket och därigenom tjäna pengar. Va? Håller du inte med Mona Sahlin? "Det är häftigt att betala skatt!" / Paj
Till råga på allt ska man sen betala skatt igen för sina redan skattade pengar. Det är tacken. Det sänder signaler om att det är fult att våga starta eget. Det är fult att plugga hårt, kämpa, jobba mycket och därigenom tjäna pengar.
Nu har Du inte förstått vad jag skriver, antar jag. Självklart ska den som tjänar mycket, betala mer än den som tjänar lite. För Du kan väl ändå inte mena att Vi skulle ha nåt slags fast avgift, som är lika för alla?
1995 tar hot timeout på mauritius med familjen + assistent + livvakter på statens bekostnad.
Ja det är ett helvete med skatt Som jag ser det, så har det fått gå alldeles för långt med olika typer av punktskatter, å allehande konstiga skatter. Det ÄR obegripligt för Svensson = mig, att förstå hur skatterna fungerar.
Citat från: MangeH skrivet 29 mars 2007, 18:29:091995 tar hot timeout på mauritius med familjen + assistent + livvakter på statens bekostnad.Det var väl så att familjen Sahlin fick betala resan själva, det vara bara assistenten som gick på statens bekostnad. Några livvakter behövdes inte vad jag kommer ihåg. Det var av den anledningen Säpo rekommenderade Mauritius, det fanns knappt några svenskar som åkte dit. Kommer ihåg hur en lätt nedslagen agent som ordnade resor till Mauritius konstaterade att han hade arbetat i åratal med att få svenskar att åka till Mauritius utan att lyckas. Sen kommer Mona Sahlin och helt plötsligt blir Mauritius ett populärt resmål. Tyckte nästan synd om killen. Men sen har jag för mig att p-böterna för bilen som hade körförbud pga av att trafikförsäkringen inte var betald blev indrivningsärende för kronofogden så det jämnar väl ut sig.
Hon hade två livvakter och en assistent med sig.
Jag kan väl även nämna att jag skulle inte ha det minsta emot att betala mer skatt än vad jag gör idag om:Jag visste att jag fick den bästa vården när jag behöver vård utan att stå i långa köer.Att jag visste att barnen fick den bästa undervisningen.Om vi hade en effektiv polis som klarade upp fler brott och vi hade ett tryggare samhälle.
Vill man vara lite elak kan man väl säga att vi småföretagare som blir av med företagsstödet skall betala skattesänkningen för de förmögna.
räknar upp, men du verkar vilja skatta mindre och tror? att det skulle ge bättre vård, skola och omsorg. I mina ögon ett obegripligt resonemang.
I vissa kommuner är det tex viktigare att bygga ett stort och pampigt nytt komunhus isf den där idrottshallen som utlovats tidigare samtidigt som man skär ner och stänger akutmottagningen på sjukhuset.