0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För oss som inte är så insatta samt inte har 1,5miljon, blir det någon skillnad för oss också iochmed detta?
det jag inte förstår är varför man slopar en skatt som bara gynnar dom rika och inte gör det på ex. inkomstskatten som gynnar alla.....
Citat från: balcando skrivet 28 mars 2007, 22:17:26det jag inte förstår är varför man slopar en skatt som bara gynnar dom rika och inte gör det på ex. inkomstskatten som gynnar alla.....Förmodligen för att det är en sådan sjuk skatt, hur många länder har den? Är väldigt dåligt insatt men har svårt att tänka mig att det skulle vara "standard" att den fanns i så väldans många fler länder.
Norge. För allt över 100.000.
Citat från: citactiva skrivet 28 mars 2007, 22:34:43Citat från: balcando skrivet 28 mars 2007, 22:17:26det jag inte förstår är varför man slopar en skatt som bara gynnar dom rika och inte gör det på ex. inkomstskatten som gynnar alla.....Förmodligen för att det är en sådan sjuk skatt, hur många länder har den? Är väldigt dåligt insatt men har svårt att tänka mig att det skulle vara "standard" att den fanns i så väldans många fler länder.Norge. För allt över 100.000.
Skatt ska tas ut, så att dom som har mest, ska betalas mest. Det är det enda rätta,
Till råga på allt ska man sen betala skatt igen för sina redan skattade pengar. Det är tacken. Det sänder signaler om att det är fult att våga starta eget. Det är fult att plugga hårt, kämpa, jobba mycket och därigenom tjäna pengar.