0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den åker med på "köpet" och den har två slinger så jag slipper köpa plattvärmeväxlare.... blev rekomenderad anslutningsrör 18 eller 21..vilket är bäst för mej?
De kallgalvade på Biltema duger alltså...? Leverantören erbjöd vid leveransen 4 flexkopplingar till ihopmonteringen av solfångarna plusen returkoppling (med isolering) för 560 (med moms) är det rimligt eller kan jag ordna det "billigare"? och måste det va "flex"?
bynor är snäppet billigare på kopplingar och rördelar jämfört med rinkaby som vad jag märkt stigit oroande mycket i sina priser.Utom tävlan kan jag upplysa ärade läsare att jag denna dag bestämt mig och lämnat en ansökan till L-styrelsen om solfångarbidrag./Bosse
Citat från: Rollett skrivet 20 mars 2007, 22:08:25Den åker med på "köpet" och den har två slinger så jag slipper köpa plattvärmeväxlare.... blev rekomenderad anslutningsrör 18 eller 21..vilket är bäst för mej? Är det anslutningen mellan soltanken och övriga 2*500 tankar du tänker på så välj 22 för då behövs ingen cirkulationspump utan det sköts med självcirkulation. För att styra det hela så välj en 72° termisk ventil, Då har garanterat varmvatten när din solfångare producerar och överskottet hamnar i dina gamla acc-tankar, finns ju 62° men det är ju vad du prioriterar./Bosse
Citat från: jompaa skrivet 20 mars 2007, 23:03:09bynor är snäppet billigare på kopplingar och rördelar jämfört med rinkaby som vad jag märkt stigit oroande mycket i sina priser.Utom tävlan kan jag upplysa ärade läsare att jag denna dag bestämt mig och lämnat en ansökan till L-styrelsen om solfångarbidrag./BosseVälkommen ut i Solen Thumbsup Hoppas det går bra för dig, å Du får ditt bidrag beviljat. Å jag har då aldrig hört talas om nån som blivit nekad, så det ska vara lugnt...mvh humlan.