0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
.. den där om koldioxiden...?
Citat från: benganII skrivet 23 mars 2007, 13:34:48Citerat, så ligger Vi i utkanten av universum.Utkanten relativt vad ? Utkanten relativt mängden synbara kroppar, från Jordens läge. Det är "tomt" i vissa riktningar (bakom oss, om Du så vill ) medans "framför" ligger så mycket att det inte ens finns ett tal uppkalltat till en så hög siffra...mvh humlan.
Citerat, så ligger Vi i utkanten av universum.Utkanten relativt vad ?
t, så ligger Vi i utkanten av universum.
Just det, en ökning från 0,030% till 0,038% är en ökning med närmare 27%1,27x 0,030=0,0381
Om något ökar från 0,030 till 0,038, så har det ökat med 27,1 %.Det har inget att göra med varken växthuseffekt, eller statistik.Det är bara ett konstaterande av fakta, precis som att två gånger fem blir tio.
Just precis.Om halten CO2 har ökat från 0,030% till 0,038% så har den ökat med strax över 27%. Detta verkar vara en betydande ökning och inte alls så marginell, som vissa vill göra gällande.Det gäller bara att få vissa att förstå att en ökning från ett väldigt litet värde till ett lite lite större värde kan vara en väldigt stor ökning, ungefär som om en räntesats ökar från 1% till 2%, så har den ökat med 100%.
Jag har aldrig påstått något om 27%, jag har ingen aning om hur mycket CO"-halten har ökat eller om den har med växthuseffekten att göra.Dom uppgifterna kommer från den som startat tråden, jag har bara påpekat att hans påstådda ökning från i stort sett ingenting till nästan ingenting faktiskt är 27%, en ganska stor ökning.Men det verkar som om det börjar bli allt för många som varken kan läsa innantill eller räkna här, så det är nog ingen större mening med att fortsätta den här tråden längre.