0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citerat, så ligger Vi i utkanten av universum.Utkanten relativt vad ?
t, så ligger Vi i utkanten av universum.
Citeraoch det blir samma förhållande på jorden som det var då, vi återskapar samma klimat men det som är skillnad är med vilken hastighet.hinner vi (djur och växter) anpassa oss ?Bara om CO2 halten är orsaken !
och det blir samma förhållande på jorden som det var då, vi återskapar samma klimat men det som är skillnad är med vilken hastighet.hinner vi (djur och växter) anpassa oss ?
tkanten relativt mängden synbara kroppar, från Jordens läge. Det är "tomt" i vissa riktningar (bakom oss, om Du så vill Smiley) medans "framför" ligger så mycket att det inte ens finns ett tal uppkalltat till en så hög siffra...
Det är vad de flesta tror/anser, å tror/anser räcker långt för mig, när det gäller det här. Å när Vi kan minska utsläppen, så blir all argumentering mot det så konstigt. Förstår inte att nån ens vill chansa på att det går vägen ändå. Går det åt helvete, så finns det ju ändå ingen som kan rätta till det. Å skulle det inte gå åt helvete, så är det kanonbra, att de flesta hade fel...
Citeratkanten relativt mängden synbara kroppar, från Jordens läge. Det är "tomt" i vissa riktningar (bakom oss, om Du så vill Smiley) medans "framför" ligger så mycket att det inte ens finns ett tal uppkalltat till en så hög siffra...Att prata om bakom och framför när det gäller universum visar på en dålig kunskapVi rör oss bort ifrån alla andra galaxer (utom dom närmaste galaxerna som vi är garvitatons bundna till, den lokala galaxhopen) Men det var väl inte detta tråden handlade om ?
CiteraDet är vad de flesta tror/anser, å tror/anser räcker långt för mig, när det gäller det här. Å när Vi kan minska utsläppen, så blir all argumentering mot det så konstigt. Förstår inte att nån ens vill chansa på att det går vägen ändå. Går det åt helvete, så finns det ju ändå ingen som kan rätta till det. Å skulle det inte gå åt helvete, så är det kanonbra, att de flesta hade fel...CO2 är en gas som finns naturligt i atmosfären.Det är förmodligare mycket farligare att släppa ut ämnen som inte finns naturligt. Freoner är väl ett avskräckande exempel. mängden freon som människan släppt ut i atmosfären är väl mikroskopisk jämfört med CO2.
Går det åt helvete, så finns det ju ändå ingen som kan rätta till det. Å skulle det inte gå åt helvete, så är det kanonbra, att de flesta hade fel...
Citat från: benganII skrivet 23 mars 2007, 13:39:11Citeraoch det blir samma förhållande på jorden som det var då, vi återskapar samma klimat men det som är skillnad är med vilken hastighet.hinner vi (djur och växter) anpassa oss ?Bara om CO2 halten är orsaken !joo, jag antog att det skulle vara underförstått eftersom det är co2 som vi diskuterar
Ok, Humlan. Du har nu valet:Du kan köpa kraft från ditt lokala kolkraftvärk till 1 kr/kWhAlternativt kan du köpa miljökraft till 2 kr/kWh.Du vet att dina grannar köpar kolkraft. Vad vill du köpa? Nästa fråga: Kan du övertyga dina grannar till att köpa sin kraft till dubbelt pris?(om du svarar nej, är vi dömd att gå åt helvete inom 100 år)
Citat från: tracker skrivet 23 mars 2007, 13:46:35Citat från: benganII skrivet 23 mars 2007, 13:39:11Citeraoch det blir samma förhållande på jorden som det var då, vi återskapar samma klimat men det som är skillnad är med vilken hastighet.hinner vi (djur och växter) anpassa oss ?Bara om CO2 halten är orsaken !joo, jag antog att det skulle vara underförstått eftersom det är co2 som vi diskuterar Har du läst rubriken på tråden ?
Vad är fossila bränslen, olja är mikroorganismer som dött och sjunkit till botten i forntida hav.Kol är växter som fossiliseratsVart vill jag komma med detta All CO2 som vi frigör när vi bränner fossila bränslen har en gång varit i det naturliga kretsloppet !