0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har humlan inte något att inflika?Trodde du hade koll på alla topics med ordet "airwell" i sig
Till det finns billiga "skitmaskiner" som kan göra jobbet istället . Vilka? och vad kostar dom?
Så vitt jag förstår vill han både kunna värma poolen och huset, husets uppvärmning skulle bli en bonus.En bra tanke som kan bli riktigt lönsam om du satsar på något som fungerar.Att köpa från tyskland är att be om problem med avfrostningen, men visst, det KAN fungera. Jag skulle i alla fall rekomendera dig att köpa en pump som täcks av de svenska konsumentköplagarna, titta bara på folksams statistik när det gäller värmepumpars (och då speciellt olika typer av luftvärmepumpar) tillförlitlighet.OM du köper "snorbilligt", var beredd på att kasta pengarna i sjön, har du råd med det så kör på.PS. Humlan57 har råd att köpa skräp bara för sitt höga nöjes skull.
PS. Humlan57 har råd att köpa skräp bara för sitt höga nöjes skull.
Citat från: Rickard skrivet 20 mars 2007, 07:12:45PS. Humlan57 har råd att köpa skräp bara för sitt höga nöjes skull.Det är sånt där som jag tycker är "skitfränt". Svåger röris berättade en historia. Sanningshalten vet jag inget om. Det skall ha utspelats för kanske 15-20 år sedan. En snubbe såg hos sin granne att de la markslingor i gräsmattan över hela tomten och borrarn var där också så snubben fick inte ihop det, så han var tvungen att knalla över och fråga. Va styr du med nudå? Du fixa ju en ny oljepanna förra året. Ja, men nu är det som så att jag tycker så fruktansvärt mycket om att gå barfota i gräset på våren, men det är för kallt för fötterna.....