0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej det svenskar måste lära sig e ju att...vi lever inte bara i sverge..varför ska jag köpa en grej i sverge 2000 kr dyrare + ev betala 400kr i frakt då jag kan köpa samma grej i tyskland 2000 kr billigare å betala 200 i frakt ?? jag kollade på en sterreo från tyskland förstärkare+dvd spelare å nån grej till...det va ca 4000 kr billigare i tyskland + att frakten kostade 100kr mindre ...är det konstigt man lägger en order på nätet....4000kr värmer jag kåken länge för
HojDet talas ofta om "fulpumpar". Jag vet att sidoimporterade pumpar kallas Fulpumpar.Men finns det igentligen "fulpumpar"? Om ja , då borde det ju finnas "ful-TV" , "ful-spisar" mm.En 42" plasma (panasonic) kostar hos en känd stor elektronikfirma 21490 kr.Samma TV kostar 17890 kr hos en stor nätbutik med samma garantier.Är det fult att inte betala mer än nödvändigt för en grej??mvhKlasse - Ägare av 2 "FulPumpar"
Ju mer vi köper direkt från utlander desto färre sysselsätts i gamla svedala.
Citat från: Rickard skrivet 28 mars 2007, 12:08:09Ju mer vi köper direkt från utlander desto färre sysselsätts i gamla svedala.Ja sluta även att köpa icke svensktillverkade värmepumpar ;-) Då blir fler i sverige sysselsatta.....Jag tycker inte det där resonemanget är riktigt. Handla där det är billigast. Vore vi i sverige billigare än tyskland så skulle vi vara de som sålde dit och nog f-n skulle det gynna sysselsättningen i svedala. Varför kan vi då inte hålla samma priser som i tyskland ? Ja den frågan borde man kanske ställa "Tjock-Göran" Det bästa man kan göra är att visa vad man tycker genom att handla där man är nöjd.