Om du överdimensionerar solpanelerna rejält så måste du kunna täcka solpanelerna eller kyla bort över värmeöverskottet på sommaren (jag antar att du vill kunna svalka dig i poolen under värmeböljorna). En lösning är att kyla bort värmeöverskottet med borrhålet, frikylan blir då mindre effektiv eftersom borrhålet värms med solen då du mest behöver frikylan. Detta begränsar även frikyla till en Eviheat då den pumpar ner solvärmeöverskottet i borrhålet.
System med solvärme till varmvatten, radiatorer + poolvärme blir lätt lite komplicerade i styrningen tillsammans med en VP, en EviHeat har allt detta förberett, men den saknar acktank för att lagra solvärmen någon längre tid.
Om du satsar på en annan lösning rekommenderar jag att överge idén på att låta solen värma huset utan satsa på att värma pool och VV med solpaneler. Det blir tillräckligt komplicerat med en acktank/VVB med solslinga samt en växelventil mot en poolvärmeväxlare på solvärmen.
Med golvvärme så har du fantastiskt fin COP på värmen till huset höst och vår, jag tror inte det är värt att satsa på en krånglig solvärmelösning för att låta solen värma dessa årstider.