0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Självförtroende har dom, inget annat kan man säga om just det!humlan57Apropå nåt helt annat vad tror du om marknaderna...... lite hela havet stormar just nu!?I USA verkar dom inte neka nån ett huslån, rena katastrofen med ett gäng företag som jobbat med "papperisering". Det blir nog en spännande fortsättning!?Lite så här också, när man hör vilka lånelöften folk får, utan krav på egen insats!Dessutom när man hör att genomsnittlig amorteringstid i Sverige ligger på ca 80 år!??? (om jag minns rätt)
Sälj!!! (Ganska skönt att inte ha aktier nu)
Är inte börsernas nervositet ett symptom på att vi småsparare har hittat tillbaka till börserna i sluttampen på den långa uppgången?Det blir ju fullständig panik om det går ner lite och småspararna reagerar för snabbt (men alldeles för långsamt för att klara vinsten). Sälj allt oavsett bransch och köp räntefonder istället verkar vara det som gäller nu (påhejat av feta rubriker i kvällstidningarna).Själv ägnar jag mig åt lite kortsiktig swingtrading för skojs skull, men pensionspengar ser jag långsiktigt på./ Paj
Själv tycker jag det är trevligt med alla (stora) tillgångar, å små utgifter. Köpte t.ex en högupplöst scanner som bl.a klarar diabilder för ca 820 sek från Tyskland nu, levererad hem till min dörr. Nån utgående modell, ny i förpackning å 24 mån garanti. Har även ställt försäkringsbolagen mot varandra, å fått ner premierna ordenligt Fan vad det finns utgifter å spara in på, men herregud vilket jobb det är. Fast tid har jag ju gott om mvh LyxMaken.
Citat från: humlan57 skrivet 14 mars 2007, 11:17:38Själv tycker jag det är trevligt med alla (stora) tillgångar, å små utgifter. Köpte t.ex en högupplöst scanner som bl.a klarar diabilder för ca 820 sek från Tyskland nu, levererad hem till min dörr. Nån utgående modell, ny i förpackning å 24 mån garanti. Har även ställt försäkringsbolagen mot varandra, å fått ner premierna ordenligt Fan vad det finns utgifter å spara in på, men herregud vilket jobb det är. Fast tid har jag ju gott om mvh LyxMaken. HejsanHar du ngn länk till det tyska föreatget?/S