0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Vpdiesel! Jag har skickat över en monteringsbeskrivning för värmekabel i tråget med bilder och allting till din mailadress, mkt nöje med denna.Mvh Raffen.
Hej få se ta in maskinen i et varmt rum typ 20 grader å va gärna 2 st som hjälps åt det underlättar rejält ni börjar att strippa ner maskinen,skruva lös front plåt och sidoplåt och baksidan sen tar ni kabeln som följer med en blå fin värmekabellyfft försiktigt upp förångaren "kylaren i ytterdelen" ca 1.5 cm bara så ni kommer åt att pilla in värmekabeln under den ...lägg kabeln i en böj under hela kylaren...se till att den ligger över kondensvatten hålet som e i mitten på kylaren dra sen kabeln i en lov inne i maskinen i botten på tråget tejpa fast den med alutejp dra ut ändan på kabeln genom kondens hålet som sitter innanför kylaren på vänster sida om ni står framför maskinen ...... å trä upp kabeln i det andra kondensvatten hålet som sitter på baksidan kylaren ca 1dm på det viset har ni i princip sett till att ni alltid har alla 3 kondens vatten hål isfria så risken för att det börjar bygga is i tråget e liten Skruva i hop maskinen å strunta i gallret på baksidan maskinen det behövs inte det är ofta där ev isproblem börjar inkoppling sker antingen med stick propp eller så kan en behörig elektriker kapa bort el kontakten å montera fast änden inne i maskinen där strömmen från innerdelen kommer in OBS "Ni får inte göra det på egenhand eller det är inget jag råder er er till "det ska göras av behörig elektriker som har koll på vad dom 3 kablarna i kabeln är ....koplplar ni in elkabeln i maskinen går den inte stänga av utan går jämt då maskinen går personligen vill jag ha det så för då glömmer man alldrig att sätta på elkabeln utan det funkar jämt hoppas ni fattar ..