0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag gissar att du inte har nån underliggande isolering alls, har du flytande golv så har du kanske nån isolering uppe på golvet. Golvvärme kan ställa till hemska fuktproblem så du gör rätt i att kolla upp Vi har skrivit en hel del här om källare o golvvärme, kanske du hittar nåt om du söker.Annars ställer vi upp
HejJag har installerat golvvärme i hela källaren, 5cm isolering, klinkers, isolerat utsidan puts på insidan, hur jag skall kunna få fuktproblem förstår jag inte. Det fungerar utmärkt med min värmepump.jag hade ca 2.20 i takhöjd idag 2, 05 vilket räcker för mig.som sagt 5cm frigolit, slingor, ingjutet samt klinkers, perfekt. /Stephan
Det här med golvvärme i källare har ju stötts och blötts en del i forumet. Det säkraste vore förstås att låta bli och låta källaren vara källare. MEN, om utrymmet absolut behövs, som i mitt fall, vill man ju göra det "minst dåliga" av situationen.I befintlig tvättstuga på 7m2 ska dusch och vc in. Vi tänkte lägga klinkers på det idag oisolerade golvet och tanken som jag vill testa på er är att lägga elslinga under plattorna, dimensionerad endast för att tillföra lite komfortvärme till ytskiktet (radiator f.ö.). Skulle det kunna fungera utan att framkalla omvänd fuktvandring, eller krävs det så pass mycket energi att få en acceptabel temp på golvet att det är lönlöst?En tunn isolering typ 50mm skall jag väl få plats med oxå.
hur du än gör så måste du redovisa här efteråt, & med lite statestik...